Hejsan
Vad jag läst och förstått så om man flyttar skärnings punkten mellan undre bärarm och övre stag i bakvagn, framåt= mer hjulspinn, bakåt= mer grepp/hjullyft.
Lite enkelt sagt, men så som jag uppfattat det.
Men vad innebär att flytta skärningspunkten i höjd led?
Har hittat lite uppgifter om det men vet inte om jag skall tolka det som att sänkt skärningspunkt ger ökat fäste?
Men isåfall vilka nackdelar är det att flytta skärnings punkten nedåt?
MVH Micke
Bakvagns geometri
Bakvagns geometri
MVH Micke
Med mål på 6,50 på 201m
PB 6,52s/182km
Tack till Nordic Tuning, Bakaxel.se, Mekonomen Helsingborg och KL racing.se
Med mål på 6,50 på 201m
PB 6,52s/182km
Tack till Nordic Tuning, Bakaxel.se, Mekonomen Helsingborg och KL racing.se