behöver hjälp angående chassinummer

Modifieringar och tips
opelkrut
För mycket laddtryck
Inlägg: 117
Blev medlem: mån feb 07, 2011 7:57 pm

behöver hjälp angående chassinummer

Inlägg av opelkrut »

hej! jag håller på att bygga en opel rekord 69 med turbo osv osv. men skulle sätta i en större kylare och då var det lite plåt ivägen. så jag sågade bort det. men insåg ganska snart att jag sågat bort chassinummret :doh:
hur gör jag nu? går det att svetsa tillbaka och låtsas som ingenting. eller går det svetsa fast plåten på ett lämpligare ställe? eller blir jag efterlyst av fbi då?
mvh Andreas
Användarvisningsbild
Dennis M
Forumsberoende
Inlägg: 926
Blev medlem: tis okt 21, 2014 9:57 pm
Ort: Vetlanda

Re: behöver hjälp angående chassinummer

Inlägg av Dennis M »

Svetsa dit den och slipa/spackla så det inte syns.
StefanM
Forumsberoende
Inlägg: 1134
Blev medlem: ons mar 02, 2011 10:11 am
Ort: Torpshammar

Re: behöver hjälp angående chassinummer

Inlägg av StefanM »

finns vad jag vet inga krav på att chassinummer ska sitta på originalplats så stämpla in ett nytt nån annanstans bara. Eller så kapar du lös biten med numret och svetsar fast nån annanstans.
TVR
För mycket laddtryck
Inlägg: 228
Blev medlem: fre dec 08, 2006 10:46 am
Ort: Göteborg

Re: behöver hjälp angående chassinummer

Inlägg av TVR »

Jag är tveksam till att det är riktigt så enkelt som att bara slå in ett nytt nummer någon annanstans själv. Tror det ska skrivas in i pappren att det är flyttat i så fall. Annars är det upplagt för identitetsstölder och förfalskningar. Kolla t ex therealpintos svar i andra och tredje posten i denna tråd:
http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=7 ... start=1575

Du bör nog kolla med någon lämplig kontrollinstans om hur de ser på saken och vad de godkänner vid en besiktning (troligen då enklast att kolla med bilprovningen).
JoBy
Forumsberoende
Inlägg: 1473
Blev medlem: tor jan 05, 2006 2:29 pm
Ort: Timrå
Kontakt:

Re: behöver hjälp angående chassinummer

Inlägg av JoBy »

Det är aldrig fel att fotografera exakt vad som är gjort. Bortkapade biten med bilen och nummer. Det får inte finnas tveksamheter om bilens identitet. Att flytta ett chassinummer är inte omöjligt att göra men som sagt, prata med bilprovningen.
Jonas Bylund
Bild
Skriv svar