Tack för arrangemanget och att ni står ut med mina frågor;)
A är på senare tid ja hört endel de mest på 240 men är väll rätt lika uppbyggd bakvagn?!
Folkrace är ju wanabe rally så tar ju ofta efter de billigare knepen från rally
Bör van förstärka bärarmarna eller infästningarna? Eller kanske ramen i fronten?
Skönt å inte behöva bygga om prisis allt men det är ju kul å hålla på;) coilovers är ju ett vettigt alternativ så man kan justera:) vad är de för märken som gäller? Eller funkar allt? Nåt som bara är skrot? Tipps på hur man isf ska bygga om så de blir så bra som möjligt?
Läste nån stans att man kan korta övre "länkarm? Tror ja de heter? Till bakaxeln, alltså den övre i 4-link liknande konstruktionen som sitter orginal?
Någe mer tipps på att få ner arslet ordentligt vid gaspådrag och bra tryck på drivhjul?
Mvh Max
Chassit 142 bakaxel mm
Re: Chassit 142 bakaxel mm
Lillen pratar om framvagn
Re: Chassit 142 bakaxel mm
Jo de va ja me på men strula till de lite i inlägget (för mke i huvet;). De som ja ville ha fram e att ja sätt och hört om kortade länkarmar till bakvagn på 240 och undrar om samma princip funkar till 140.
Förstår att ja låter jävligt snurrig men de e ja ju oxå;)
Mvh Max
Förstår att ja låter jävligt snurrig men de e ja ju oxå;)
Mvh Max
Re: Chassit 142 bakaxel mm
Min fundering är varför man vill korta de bakre länkarmarna?
De sitter ju redan för långt fram o hjulhusen OM man sänker en orginalbil.
De sitter ju redan för långt fram o hjulhusen OM man sänker en orginalbil.
VW & Volvo.
Re: Chassit 142 bakaxel mm
Hade nå att göra med bakaxel lutningen va nån gubbe ja snackade med i Motala som sa att de övre skulle vara kortare förhållande till de undre alltså längre undre eller kortare övre men har inga mer uppgifter på att de stämmer därför ka frågar;)
Mvh Max
Mvh Max