Uppgradera stag

Modifieringar och tips
Jonathan Eriksson
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 71
Blev medlem: mån jun 29, 2015 8:35 pm

Uppgradera stag

Inlägg av Jonathan Eriksson »

Tjena!!

Undrade lite hur man relativt billigt och enkelt kan uppgradera fjädring och bakaxel upphängningen på en volvo 240 1988
Har sett justerbara panhardstag bilistein dämpare och sådant, men jag vet inte riktigt hur stor skillnad det gör, är knappt inne i detta område över huvudtaget.
Vill bara kunna ha lite kul och kunna få 240n styvare så man gärna kan sladda lättare. Alltså kanska styv, har hört att man vill ha bilen kanska styv för att kunna drifta och sladda men jag vill också kunna fortsätta körs bilen som vanligt

Så lite tips och förslag på vad jag kan skaffa, hur mycket jag behöver skaffa, hur mycket det kommer kosta ungefär
Hade varit mycket bra
robinb3rgsten
För mycket laddtryck
Inlägg: 289
Blev medlem: tor feb 05, 2015 9:54 pm

Re: Uppgradera stag

Inlägg av robinb3rgsten »

Allt finns att köpa så med tillräckligt med pengar är de ju bara köpa hem de värsta av allt..

Allt beror på budget o va du klarar själv. Men nya bussningar stötdämpare o fjädrar lär de bli mkt bättre iaf
Jonathan Eriksson
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 71
Blev medlem: mån jun 29, 2015 8:35 pm

Re: Uppgradera stag

Inlägg av Jonathan Eriksson »

Okej


Hur stor skillnad kommer det att bli om jag skaffar bilistein dämpare runtom?
Plus är sänkfjädrar bara kortare eller är dem hårdare än original?
robinb3rgsten
För mycket laddtryck
Inlägg: 289
Blev medlem: tor feb 05, 2015 9:54 pm

Re: Uppgradera stag

Inlägg av robinb3rgsten »

Har aldrig själv kört med bilte in så kan inte svara på hur mkt bättre de blir de är ju olika från person till person med.. sänkfjädrar brukar vara lite hårdare men inte jätte mkt.. fram kan man ju bygga egna coils för en tusing typ å då välja hårdhet..

Stötdämpare går ju köpa biltema o byta olja i så dom blir hårdare
Skriv svar