Sida 1 av 1

styrvinkel kit 940

Postat: sön maj 22, 2016 4:59 pm
av robert_j
Vill ha något som funkar bra både på gata å bana.
Kör nu med danne j justerbara kitt
http://www.ddrift.se/distanskit700900

men skulle vilja få ut hjulen lite mer
så hur funkar hans förlängda bärarmar?
http://www.ddrift.se/bararmar700900

eller är txr bättre?
http://42697.shop.textalk.se/volvo-740- ... vo-740-940

Re: styrvinkel kit 940

Postat: sön maj 22, 2016 5:05 pm
av Oskar Johansson

Re: styrvinkel kit 940

Postat: sön maj 22, 2016 5:21 pm
av robert_j
har sett det men det är väll likadant som txr fast dyrare?

Re: styrvinkel kit 940

Postat: sön maj 22, 2016 5:29 pm
av Oskar Johansson
Detta skrev han till mig när jag frågade.

Håller med om att de finns en hel del att välja på vilket kan bli rörigt ;-)
De som finns håller väl mer eller mindre den nivån som man strävar efter på en sådan här framvagn.
Angående vår egna har vi fått bra feedback av att de är väldigt robust och att uniballen i bakkant på bärarmarna ger en kraftigare känsla.
Många som kört detta kittet under förra säsongen med gott resultat.

Sen om man tog bort topplagringarna så har jag för mig att de inte blev så mycket mer än txr's kit

Fick också detta svaret när jag frågade en som hade kört mks kit "Jag köpte mk motorsports styrvinkelkit då dom har uniball, och mer justeringsmöjligheter än vad txr har,kan dock inte säga att detta är bättre än doms,men det är sjukt lättkört med framvagnen och går att åka äckligt brett! :hihi:"

Jag valde att köpa mks kit men tror att alla kit är ganska lika

Re: styrvinkel kit 940

Postat: sön maj 22, 2016 5:38 pm
av robert_j
hade inte sett att dom hade uniballs.
Hur funkar det att åka gata?

Re: styrvinkel kit 940

Postat: sön maj 22, 2016 5:38 pm
av Oskar Johansson
Inte testat har bara monterat det på min bil så det vill jag inte svara på :)

Re: styrvinkel kit 940

Postat: ons jun 08, 2016 8:42 pm
av Jim Holmgren
Om jag får stjäla tråden lite så undra jag några dumma saker.
Jag har en 240 med original upphängning.

De har styrvinkel/Distanskit till Volvo 240.
I info om denna produkt så stå det bland annat.
___________________________________
För att kunna behålla original armen så behövs totalt 40mm distans, och för att det ska fungera så bör bilen vara sänkt minst 60mm, och gärna ha kortare dämpare än original
___________________________________
Och då undra jag som kör lite amatör rally och vill inte sänka min bil allt för mycket då den antagligen kommer slå i backen.
behöver jag sänka bilen för detta ska funka?
Jag hade tänkt använda mig utav original fjäderben och spindlar.

Kanske bättre att köpa ny framvagnsbalk, armar och sätta ditt 940 spindlar med coil overs? Verka blir rätt så dyrt :roll: .

Finns kanske bättre saker att bättra på väghållningen, nu kränger den så jäkligt att man kan tror att den ska välta när hjulen gräver ned sig :? samt så själv svänger den en hel del.

Re: styrvinkel kit 940

Postat: fre aug 05, 2016 11:06 am
av GMV
Jag tycker paralellstyrng är nåt for drifting endast. Åker med BC racing coilovers på min 940 och J-specs styrvinkelkit på std bärarmar. Framhjulen karvar i kurvorna (inte om man åker brett i varenda kurva, men så kan man inte åka på gatan) och känns ostabil. Kommer at rita nya som behåller ackermanvinkel for max grepp.

Re: styrvinkel kit 940

Postat: fre aug 05, 2016 11:19 am
av robinb3rgsten
Kan man verkligen ha kvar ackerman och parallell styrning samtidigt är de inte de ena eller det andra?

Re: styrvinkel kit 940

Postat: tor aug 11, 2016 1:59 am
av Kirre
Jim Holmgren skrev:Om jag får stjäla tråden lite så undra jag några dumma saker.
Jag har en 240 med original upphängning.

De har styrvinkel/Distanskit till Volvo 240.
I info om denna produkt så stå det bland annat.
___________________________________
För att kunna behålla original armen så behövs totalt 40mm distans, och för att det ska fungera så bör bilen vara sänkt minst 60mm, och gärna ha kortare dämpare än original
___________________________________
Och då undra jag som kör lite amatör rally och vill inte sänka min bil allt för mycket då den antagligen kommer slå i backen.
behöver jag sänka bilen för detta ska funka?
Jag hade tänkt använda mig utav original fjäderben och spindlar.

Kanske bättre att köpa ny framvagnsbalk, armar och sätta ditt 940 spindlar med coil overs? Verka blir rätt så dyrt :roll: .

Finns kanske bättre saker att bättra på väghållningen, nu kränger den så jäkligt att man kan tror att den ska välta när hjulen gräver ned sig :? samt så själv svänger den en hel del.
Åker med mkms "lilla" vinkelkit på min 240 och de funkar kanon. Fast jag kapade bort original armen.
Åker även med rallyshop fjädrar och coilover byggsats men har ändå bilen lika hög som den var innan för att slippa massa skumma grejer som bumpsteer.

Filmade en skvätt på isbanan i vintras
https://youtu.be/gnTC3Tdmy8c