Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: mån nov 20, 2017 10:27 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: sön jul 24, 2016 10:12 pm 
Offline
Ganska mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre jul 19, 2013 2:16 pm
Inlägg: 83
Ort: Linköping
Godkväll mina vänner! Snart står mitt nya 70kvm garage färdigt och det är dags att börja bygga "drifting" bil för främst gata och lite bana! Altså mer åt busbils hållet! Frågan är ju nu vad man ska använda sig av för kaross det jag funderar på är e39 touring, e46 cupé, e34 sedan Och såklart så säger alla som vanligt... cupé är bäst!!!! Men jag funderar på en e39 touring (530) med m54b30 precisions turbo,emu/fueltech, e85 och metanol under ladd ,bur och kylarn i bagagen!! Låter det inte som en perfekt bil och sladda runt korvkiosken i ? ;) Vad tror ni? vilken motor/kaross skulle ni valt? Med vänlig hälsning, Runeson.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

_________________
Jonas Runeson


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön jul 24, 2016 10:18 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tor maj 08, 2014 7:54 pm
Inlägg: 401
Ort: Växjö
Ska du tävla med bilen?

Edit: tror du att du någonsin kommer vilja börja tävla? isf är det ju bättre att köpa en bil som lämpar sig för det redan nu

_________________
Oskar Johansson

Tack till:
http://www.l-m-r.se/
http://www.mkmotorsport.se/

viewtopic.php?f=21&t=91595&start=90


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön jul 24, 2016 11:15 pm 
Offline
Ganska mycket laddtryck

Blev medlem: ons aug 03, 2011 6:11 pm
Inlägg: 97
Ort: Umeå
e36 och e46 ÄR bäst som grund chassi då det finns väl utprovade koncept redan och bra styrvinkelkit.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis aug 09, 2016 7:06 am 
Offline
Forumsberoende
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons jul 25, 2007 5:03 pm
Inlägg: 731
Ort: Mariestad
Fördelen med coupen är långa dörrar som underlättar insteget i en bil med fullbur.

Sen att allt finns färdigt till e36/46 gör det hela betydligt enklare det med.

_________________
Bygger Opel Kadett C Coupe.
Christ3r Lakkapää


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis okt 18, 2016 7:49 am 
Offline
Alltid på trycket

Blev medlem: tor nov 03, 2005 1:21 pm
Inlägg: 1206
Ort: Örnsköldsvik
Har ägt ett antal e36/e46/e34 och tycker spontant att 5-serien är lite klumpig och inte upplevs lika smidig som en 3-serie att sladda med iom axelavståndet (dock stadig då det går på tvären).

E34:a har även en något annorlunda framvagn i jämförelse mot e36/e46, ett tips är att kolla vad för utbud av coilovers och styrvinkelkitt det finns (om du inte är beredd att bygga detta själv).
För ett par år sedan var åtminstone utbudet bra mycket större till 3-serier (e34:a fick man själv svetsa om stötdämparbenen, och dess styrsnäcka/styrstag är kanske inget vidare heller?).

Kör själv e39 touring idag, ett riktigt gubb-bils chassie enligt mig (men en skön bil att pendla med).


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010