SFROs generella rekommendation för en fyrlänk om man startar från scratch är ju 1000 mm mellan stagen men det funkar sällan i en befintlig kaross/ram. "Så brett som möjligt" gäller då istället och har du en ram med bara 600 mm mellan balkarna kan det bli en utmaning att få ihop en väl fungerande besiktningsbar lösning. Ett alternativ kan vara stagen utanför rambalkarna men en bredare ram är att föredra.
Bilprovningen har sällan någon koll på dimensionering av saker

men tänk att ett panhardstag ska klara motsvarande hela bilens vikt. I de flesta fall är M16 klent för en gatbil, speciellt om man råkar välja lite sämre kvalitet. En större led får också större lageryta vilket gör att den håller bättre. Men egentligen är bra gummibussningar en bättre lösning på en gatbil.
Panhardstaget kan snedställas en aning och även bockas om det är tillräckligt kraftigt - all bockning och snedställning ökar påkänningarna (eller minskar styrkan), det gäller att ta hänsyn till det.
Gustaf