Lowering multilink mk2 on s90

Modifieringar och tips
ImportTuning
För lite laddtryck
Inlägg: 5
Blev medlem: fre aug 09, 2013 8:41 am

Lowering multilink mk2 on s90

Inlägg av ImportTuning »

Hello everyone,
I can search in everywhere how i can lower my daily driver rear suspension, but without expensive coilovers or bags, is there anyway to made that simple?
There is in garaget.org many many 960 what is lowered but how they do that, or is every car with bags or coilovers?

I found somewhere in norway how somebody was changed only rear dampers and car is lowering, but my friend change dampers on his 960 and rear was going all the way down, and it is too soft.

-------------------------------------------------------------------------

Hej alla,
Jag kan söka på allt hur jag kan sänka min bruksbil bakhjulsupphängning , men utan dyra coilovers eller påsar, är det ändå att göras så enkelt?
Det finns i garaget.org många många 960 vad sänks men hur de gör det, eller är varje bil med påsar eller coilovers?

Jag hittade någonstans i Norge hur någon ändrades endast bak spjäll och bil sänker, men min vän byta spjäll på hans 960 och bak gick hela vägen ner, och det är alltför mjuk.
robinb3rgsten
För mycket laddtryck
Inlägg: 289
Blev medlem: tor feb 05, 2015 9:54 pm

Re: Lowering multilink mk2 on s90

Inlägg av robinb3rgsten »

Sitter det nivådämpare på så behövs dom bytas ut mot vanliga annars kommer den alltid va lika hög.. går väl kapa den längsgående bladfjädern på längden för att sänka bilen men då blir den mjukare eftersom man gör fjädern klenare
low
Lite mer laddtryck
Inlägg: 22
Blev medlem: lör aug 08, 2009 12:53 am
Ort: Nyköping / Eskilstuna

Re: Lowering multilink mk2 on s90

Inlägg av low »

Vanligt att man flyttar nedre fästet eller bygger ner det med en distans med nivåmater.

Skickat från min SM-G925F via Tapatalk
PV 62a
240 glt med b204ft
740 glt16v
960 92a b234ft
960 96a 3.0 24v
Skriv svar