Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: ons jun 28, 2017 6:32 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 7 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: fre apr 14, 2017 10:21 pm 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör apr 10, 2010 10:32 am
Inlägg: 139
Ort: Järfälla Stockholm
Undrar om denna infästning blir godkänd på en byggbesiktning? Är en 1/2 bult. Är en svetsmutter som är själva infästningen.
Bild

_________________

Mustang 68 HT 466BB C6 BW S480


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre apr 14, 2017 10:52 pm 
Offline
Forumsberoende
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre feb 26, 2010 3:47 pm
Inlägg: 2521
Ort: Bollebygd
Jag personligen hade nog velat ha antingen ett fäste för båda sidor, lr åtminstone ha "svetsmuttern" genom balken och svetsad på båda sidor, en profil är inte "stark" i sidan!

_________________
Garagetråden
PV 544 -64 - frugans sommarbil!
Projekt hysterisk seven - Projekttråd
245 GLT -90 - brukis, snart med V12a!
Amazon kombi -64 - brukisprojekt!
Cheva brandbil -45 - hotrod XXXXL!
Cheva master deluxe -38 - blivande street/ratrod!
+Nåra T!


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre apr 14, 2017 11:06 pm 
Offline
Steve, inte Stiiiv
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons sep 24, 2003 7:58 pm
Inlägg: 4940
Ort: Lykksällä
Ett plattjärn eller liknande på utsidan som sen svetsas i ramen skulle väl vara en enkel och stark lösning

_________________
Evighetsprojekten
If it has tits or wheels it will give you problems


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre apr 14, 2017 11:28 pm 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör apr 10, 2010 10:32 am
Inlägg: 139
Ort: Järfälla Stockholm
Balkarna är 40x80x4 sitter även en tvärbalk i linje med infäsningen. Men någon form av yttre öra kan man ju dra dit.
Bild

_________________

Mustang 68 HT 466BB C6 BW S480


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: ons apr 19, 2017 7:21 am 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: ons mar 02, 2011 10:11 am
Inlägg: 997
Ort: Torpshammar
det bästa är ju ett genomgående rör och sen använda skruv och mutter.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: ons apr 19, 2017 8:17 am 
Offline
SFRO-snubben

Blev medlem: mån jan 19, 2004 8:57 am
Inlägg: 2397
Ort: Skellefteå
Precis, ett rör genom hela balken är att rekommendera, så belastningen kommer på båda sidor av balken. Sitter det bara i ena livet så brukar det flexa och gå sönder till slut.

Kolla också att bussningen klarar axelns krängning, ofta vänder man fästet 90 grader för att klara det bättre.

Gustaf

_________________
______________________________
Capri Turbo
SFRO-besiktningsman i Skellefteå


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: ons apr 19, 2017 7:26 pm 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör apr 10, 2010 10:32 am
Inlägg: 139
Ort: Järfälla Stockholm
Får tacka för era tankar och förslag. Har lite att tänka på nu :)

_________________

Mustang 68 HT 466BB C6 BW S480


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 7 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010