402m vs 201m, utväxling.
Postat: tor jun 29, 2017 9:07 am
En fundering.
Har letat på utländska forum utan riktigt svar.
Jag har en maskin uppsatt just nu för 402m race, man får slira på kopplingen rätt tufft för att den ska orka iväg på ettan.
Om jag ändrar utväxling så den orkar på ettan, typ nästan kopplingsdump och den inte boggar eller reser sig fram onödigt mycket.
Just nu är 60ft 1.89s
Jag vill ned på 1.6x 60 fötter.
På utländska forum säger de :om ekipaget går bra och gör bra starter på 402m, rör inte inställningarna då du kör 201m.
Det svarar inte riktigt på min fundering.
Jag vill försöka få ett svar på om nån gjort ändringen med utväxling för att den ska slippa bogga, hur mycket ni tjänade på 60ft då?
Mvh
Har letat på utländska forum utan riktigt svar.
Jag har en maskin uppsatt just nu för 402m race, man får slira på kopplingen rätt tufft för att den ska orka iväg på ettan.
Om jag ändrar utväxling så den orkar på ettan, typ nästan kopplingsdump och den inte boggar eller reser sig fram onödigt mycket.
Just nu är 60ft 1.89s
Jag vill ned på 1.6x 60 fötter.
På utländska forum säger de :om ekipaget går bra och gör bra starter på 402m, rör inte inställningarna då du kör 201m.
Det svarar inte riktigt på min fundering.
Jag vill försöka få ett svar på om nån gjort ändringen med utväxling för att den ska slippa bogga, hur mycket ni tjänade på 60ft då?
Mvh