Proportion valve/ bremsejustering

Modifieringar och tips
OlavT
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 72
Blev medlem: lör jan 05, 2013 9:18 pm
Ort: Stavanger/ Klepp NORGE

Proportion valve/ bremsejustering

Inlägg av OlavT »

Kan man anvende en vanlig høytrykk nåleventil som justerbarventiltil bakbremsene istedet for type Wilwood. Finnes flere kompakte "inline" med mulighet for låsing. Var senest på et treff forrige helg hvor jeg så en som lignet på denne....

http://www.speedwaymotors.com/Speedway- ... ,1979.html

Olav
Camaro -79 355, C5/ LS1 brakes, VBP and PST +++
Tahoe 5.3 LPG Converted -02
therealpinto
SFRO-snubben
Inlägg: 2641
Blev medlem: mån jan 19, 2004 8:57 am
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Re: Proportion valve/ bremsejustering

Inlägg av therealpinto »

Jag är tveksam, det är ju inte flöde utan tryck som ska begränsas (eller egentligen fördröjas kanske).

Gustaf
______________________________
Capri Turbo
SFRO-besiktningsman i Skellefteå
Anders_Karlsson
För mycket laddtryck
Inlägg: 428
Blev medlem: ons nov 12, 2008 8:55 pm
Ort: Jönköping

Re: Proportion valve/ bremsejustering

Inlägg av Anders_Karlsson »

Det är skillnad på en line-lock och en reducering. Här är en bra beskrivning http://tiltonracing.com/wp-content/uplo ... Valve_.pdf
Anders Karlsson
Opel Commodore 24V
OlavT
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 72
Blev medlem: lör jan 05, 2013 9:18 pm
Ort: Stavanger/ Klepp NORGE

Re: Proportion valve/ bremsejustering

Inlägg av OlavT »

Er klar over forskjellen mellom line lock og proportion valve. Om en ser på linken jeg postet og ventiler type den det ble postet link til så er de to forskjellige design. ser ut som Tilton og Wilvood sine er proposjonale vs Speedway sin er kun en nåleventil.
Camaro -79 355, C5/ LS1 brakes, VBP and PST +++
Tahoe 5.3 LPG Converted -02
Skriv svar