Hej Magnus!
nja, det kanske blir dugligt att flytta bak styrväxeln men de långa styrarmarna kommer göra att acerman inte blir 100% bra (vilket iof inte gör så mycket beroende på hur bilen ska användas). men framförallt kommer du få dåliga max styrvinkar. Istället för 42 grader max vinkel kanske 32-35 grader vilket är lite töntigt!?

Jag provade fram att en styrarm med längd 115-120 mm är "normalt" och med styrväxeln på rätt ställe kan man få bra ackerman och samma vinklar som på en 740.
Kortare styrarm på ca 80 mm och infästningspunkt inflyttad ca 20 mm mot centrum av bilen ger paralellstyrning och ca 50-55 grader styrvinklar, då kan man behöva flytta fram styrväxeln lite för att få rätt vinklar. I en egenbyggd styrarm kan man alltså göra två hål, ett för schysst ackerman och ett för paralellstyrning.
Så här ser mina ut på 142an jag bygger:
https://www.facebook.com/hahlinengineering/photos/a.892323094125263.1073741825.892315840792655/929529070404665/?type=3&theaterDe är inte optimala tyvärr, "ackermanhålet" skulle behöva vara längre ut men bromsskivan tar stopp, och parallelstyrningshålet skulle vara ngn mm närmare centrum, då kunde styrväxeln vara kvar i ett läge och man bara flyttar styrarmen beroende på vilken körning man tänkt sig.
Lycka till!
