Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: sön maj 19, 2019 9:55 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 7 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Aussie locker modifiering.
InläggPostat: sön feb 24, 2019 7:40 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: sön aug 28, 2011 9:08 pm
Inlägg: 250
Ort: Leksand
Skulle det fungera att köpa en aussie locker diff till Volvo, och sedan kombinera ihop den med "dreven/gavlarna' från en aussie till tex en Ford? Så att man får i värre drivaxlar i en 1031.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön feb 24, 2019 9:23 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: tis jun 01, 2004 11:05 pm
Inlägg: 4765
Ort: Boden
Hur mycket jobb måste man lägga ner på att bearbeta drivaxlarna då?
Går ju att beställa sviktstålsaxlar annars

_________________
Torbjörn.A
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis feb 26, 2019 1:10 pm 
Offline
Sävar Turbo Racing
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons nov 19, 2003 6:55 pm
Inlägg: 2700
Ort: Umeå
om du liks köper nya drivaxlar och diff, är det inte lika lätt att i samma veva byta till ett stabilare hus med bättre axeländar också ?

_________________
[076-8007754]


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån mar 04, 2019 11:08 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: sön aug 28, 2011 9:08 pm
Inlägg: 250
Ort: Leksand
Hela idén bygger på dragracing på en budget. Många åker ju 1031 och det verkar ju som att drivaxlarna är det största bekymmer. Vad går sviktstålsaxlar lös på?


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor mar 07, 2019 11:28 am 
Offline
Sävar Turbo Racing
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons nov 19, 2003 6:55 pm
Inlägg: 2700
Ort: Umeå
skulle då tipsa om att köpa en ford 8.8 axel från en explorer, den senaste jag köpte gav jag 1500kr för. (du lär garanterat hitta en komplett för 3500kr, de pengarna får man en hel ford explorer för), då har den lamelldiff och 3.73 i utväxling, starkare hus å bättre på i stort sett allt än en 1031a (om man bygger bort C-clipsen.) Finns massor med eftermarknades delar och har 31 splines drivaxlar som standard.

Har du en 1031a från en 740 så skiljer nog inte bredden så mkt heller.

_________________
[076-8007754]


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön mar 10, 2019 5:13 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: sön aug 28, 2011 9:08 pm
Inlägg: 250
Ort: Leksand
Visst är diffhuset förskjutet på en 8.8? Så man måste korta ner ena sidan.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån mar 11, 2019 6:50 am 
Offline
Sävar Turbo Racing
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons nov 19, 2003 6:55 pm
Inlägg: 2700
Ort: Umeå
är förskjutet ca 2 tum, har man ganska lång mellanaxel så äre nog inte nå problem.

_________________
[076-8007754]


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 7 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010