Sida 1 av 1

Aussie locker modifiering.

Postat: sön feb 24, 2019 7:40 pm
av Manfred
Skulle det fungera att köpa en aussie locker diff till Volvo, och sedan kombinera ihop den med "dreven/gavlarna' från en aussie till tex en Ford? Så att man får i värre drivaxlar i en 1031.

Re: Aussie locker modifiering.

Postat: sön feb 24, 2019 9:23 pm
av The
Hur mycket jobb måste man lägga ner på att bearbeta drivaxlarna då?
Går ju att beställa sviktstålsaxlar annars

Re: Aussie locker modifiering.

Postat: tis feb 26, 2019 1:10 pm
av Ersviken
om du liks köper nya drivaxlar och diff, är det inte lika lätt att i samma veva byta till ett stabilare hus med bättre axeländar också ?

Re: Aussie locker modifiering.

Postat: mån mar 04, 2019 11:08 pm
av Manfred
Hela idén bygger på dragracing på en budget. Många åker ju 1031 och det verkar ju som att drivaxlarna är det största bekymmer. Vad går sviktstålsaxlar lös på?

Re: Aussie locker modifiering.

Postat: tor mar 07, 2019 11:28 am
av Ersviken
skulle då tipsa om att köpa en ford 8.8 axel från en explorer, den senaste jag köpte gav jag 1500kr för. (du lär garanterat hitta en komplett för 3500kr, de pengarna får man en hel ford explorer för), då har den lamelldiff och 3.73 i utväxling, starkare hus å bättre på i stort sett allt än en 1031a (om man bygger bort C-clipsen.) Finns massor med eftermarknades delar och har 31 splines drivaxlar som standard.

Har du en 1031a från en 740 så skiljer nog inte bredden så mkt heller.

Re: Aussie locker modifiering.

Postat: sön mar 10, 2019 5:13 pm
av Manfred
Visst är diffhuset förskjutet på en 8.8? Så man måste korta ner ena sidan.

Re: Aussie locker modifiering.

Postat: mån mar 11, 2019 6:50 am
av Ersviken
är förskjutet ca 2 tum, har man ganska lång mellanaxel så äre nog inte nå problem.