Luftfjädring och prestanda.
Postat: lör maj 11, 2019 8:44 pm
Hejsan.
Då inget är 100 spikat i mitt projekt så har jag börjat fundera på luftfjädring.
Men hur är egentligen prestandan på ett system med luftfjädring jämfört med vanliga spiralfjädrar och dämpare?
Bilen de skall sitta på kommer inte vara någon banåka bil utan mer en korvkioskräcer. kommer satsa på att hamna runt 250 - 300 Hk i registreringsbeviset beroende på vad bilen väger sedan. (Den diskussionen får jag ta med min SFRO kille)
Men det jag är intresserad av just nu är vad ni andra säger om själva prestandan på ett välbyggt system med luft.
Har kunskapen i dessa byggnationer tvärs över gatan då grannen bygger lowriders och har tävlat i flera år med hoppbilar. (Min kommer inte hoppa!) Bara kaxigt o kunna lägga den ner på backen när man har parkerat.
Då inget är 100 spikat i mitt projekt så har jag börjat fundera på luftfjädring.
Men hur är egentligen prestandan på ett system med luftfjädring jämfört med vanliga spiralfjädrar och dämpare?
Bilen de skall sitta på kommer inte vara någon banåka bil utan mer en korvkioskräcer. kommer satsa på att hamna runt 250 - 300 Hk i registreringsbeviset beroende på vad bilen väger sedan. (Den diskussionen får jag ta med min SFRO kille)
Men det jag är intresserad av just nu är vad ni andra säger om själva prestandan på ett välbyggt system med luft.
Har kunskapen i dessa byggnationer tvärs över gatan då grannen bygger lowriders och har tävlat i flera år med hoppbilar. (Min kommer inte hoppa!) Bara kaxigt o kunna lägga den ner på backen när man har parkerat.