Problem i förbränningsrummet
Problem i förbränningsrummet
Vad kan ha hänt och går det att fixa?
(Toppen är från en BMW M20-motor)
(Toppen är från en BMW M20-motor)
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
intressant, hur ser kolven ut då?
- Mappar och installerar styrsystem. Bromsar med Dynapack 5000nm chassidyno. Säljer VEMS, LinkEcu och AEM.
- Svensk distributör för Sachs Performance, ZF Motorsport, Samsonas, VEMS, AEM, Procharger mfl.
- Säljer Borgwarner, Garret Race Turbos, Holset turbos
Jag ska försöka fixa några bilder av kolven, killen som äger motorn är amerikan och såg det här när han skulle byta topp på sin bil till en portad topp med vassare grejer i. Bilen hade gått "hur bra som helst" tidigare så han hade inte misstänkt att toppen skulle vara skjuten
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Kolven såg tydligen likadan ut på motsvarande ställe. En bekant till den här killen hade tydligen sett samma fenomen en gång när toppen på ett tändstift gått av och studsat omkring tills den brann upp eller spottades ut.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 108
- Blev medlem: sön apr 04, 2004 9:32 am
- Ort: ö-vik
toppen
kan han inte ha spikat eller gått snålt helt enkelt.jag hadde en skoterkolv som sååg så där ut och fick förklaringen att den hadde gått snålt.det kunde nog stämma också för ena munstycket satt igen.
har hört att golf är en primitiv form av jordbruk!
Ja, det är svårt att säga för mig. Men jag tror det var något som kom lös i förbränningsrummet och slog sönder materialet. Det ser så ut när man jämför med hur det kan se ut när det har spikat.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 108
- Blev medlem: sön apr 04, 2004 9:32 am
- Ort: ö-vik
hmmm
isåfall måste nog varit nått jävligt litet för jag havererade ett vevlager som bestämde sig för att åka lite cylinder på thundern kan säga som så det gick på 15tkr att repa den i umeå.
har hört att golf är en primitiv form av jordbruk!
- marmander
- Forumsberoende
- Inlägg: 1560
- Blev medlem: tis dec 16, 2003 11:50 pm
- Ort: Torestorp
- Kontakt:
Hmm... underligt det här.. OM det kommit in något, skulle det bara koncentrera sig på just den förhöjning, som är i förbränningsutrymmet? OM det har spikat, så skulle det ju faktiskt kunna koncentrera sig till en viss yta i förb.utrymmet... det är ju den ytan som är längs från tändstiftet, samt att godset förmodligen är tjockare där, vilket innebär sämre kylning... bara lite funderingar.. jag tycker det ser ut som det spikat..
Det finns bara lösningar....
MVH/
Simon
MVH/
Simon
Bra kommentar Marmander.. Ska påpeka det åt dom, kan ju vara ett problem med spridaren till den cylindern eller nåt.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.