B23 insprutare

Snack om allmänt skruvande som inte passar någon annanstans
Vanishing_Point66
För lite laddtryck
Inlägg: 8
Blev medlem: ons maj 12, 2004 8:32 am
Ort: Vilhelmina

B23 insprutare

Inlägg av Vanishing_Point66 »

Hej, Detta kanske är tagit upp tidigare men jag hittade inte åt nått här på forumet.

Stoppade i en K-jetronik B23 i amazon, Den funkade kanon bra ett tag men sen så började pumpen spela apa. Bytte den men den går på samma vis . Å pumpen jag satte dit är hel, den förra oxå
Men det är bara när man börjar belasta motorn När den står på tomgång å när man tomvarvar den så går den som vanligt.

Låter som pumpen går till å från brrr brrr brrr Tyyp .. =) Reläet är inget fel på det har jag prova .. Är lite irriterande när bilen tvärdör när man är å kör..

Vad kan det tänkas vara..??? Jag är utan ideer nu..
Användarvisningsbild
pzn
För mycket laddtryck
Inlägg: 122
Blev medlem: mån jan 26, 2004 10:43 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av pzn »

Har du en för pump i tanken? låter som att du inte har det. Orginal pumpen till k-jet kan inte suga bränslet så bra utan den kräver en förpump som matar soppa till huvudpumpen.
Vanishing_Point66
För lite laddtryck
Inlägg: 8
Blev medlem: ons maj 12, 2004 8:32 am
Ort: Vilhelmina

Inlägg av Vanishing_Point66 »

pzn skrev:Har du en för pump i tanken? låter som att du inte har det. Orginal pumpen till k-jet kan inte suga bränslet så bra utan den kräver en förpump som matar soppa till huvudpumpen.
Hade faktiskt funderat på det..
Kanske måste prova stoppa i en pump ..
Men det som är så konstigt var ju att jag körde ju flera svängar runt byn här hemma å då gick den som saatan . inge problem då inte.. Men sen när jag var på väg bort så börja den helt plötsligt låta sådär som illustrationen =)) Sen dess har jag int fått till de..
Vanishing_Point66
För lite laddtryck
Inlägg: 8
Blev medlem: ons maj 12, 2004 8:32 am
Ort: Vilhelmina

Inlägg av Vanishing_Point66 »

Tänkte bara skriva å medela att jag fått den å funka.. Satte returen på sugledningen från tanken .. på så vis så matar huvudpumpen sig själv med bränsle =) .. vet inte om det kommer funka så bra men tills vidare innan jag bygger om tanken ..
Skriv svar