ni som kan 2-taktare gäller en 125a uppstart
ni som kan 2-taktare gäller en 125a uppstart
hejsan ja har en kawasaki kh 125a och har bytt kolv & kolvringar, sen ville den inte starta och det kom inga tändpulsar, tog fram den idag då kom det pulsar, kickade en stund sen hoppade den igång, men den ville inte gå redigt på tomgång har inte varvat så mycke me den, ja tror man måste byta olja i motorn & kanske hälla i lite olja i tanken ja vet inte om det är separat oljepump... men ja tänkte ändå sälja den men vad tycker ni ska man typ hälla i lite olja så den inte skär, måste varit varm förut för gamla kolven hade smält hål på, har eg inte tid att mekka me den, kul att den hoppade igång iaf... lite tips typ om va man ska ta för olja & grejjer... de borde väll funka me 4-takts olja?
det är till växellådan jag menar kom jag att tänka på det är ju en 2-taktare... men det sitter som ett hål under motorn, nån slags tömningskanal och där rann ur svart sörja.... vad kan de då vara?
har inte nog med 4-taks olja för ett växellådsoljebyte heller men bara man kan få den gå fint på tomgång, behöver nog ställa upp tomgången lite får väll isåfall skruva bort kåpan & titta hur förgsarn ser ut... det är ju iofs allt detta ja vill slippa genom att bli av me den fort ingen har hört av sig än på annonsen dock
har inte nog med 4-taks olja för ett växellådsoljebyte heller men bara man kan få den gå fint på tomgång, behöver nog ställa upp tomgången lite får väll isåfall skruva bort kåpan & titta hur förgsarn ser ut... det är ju iofs allt detta ja vill slippa genom att bli av me den fort ingen har hört av sig än på annonsen dock
med tanke på att 90% av folket här är norrlänningar tror ja inte dom åker 100 mil för att köpa en hojj som kostar 3000 spänn om dom inte vill ha den? och den säljes i befintligt skick och jag är 100% säker på att den går att få funka eftersom enda problemet med den var att kolven smalt, och den är bytt och ja har startat den, i me ny oljeblandad soppa & justering av förgasarn lär ju göra susen, kanske nån packning i motorn & sedan pckboxarna i framgafeln.... inget problem om man har tid och lust vilket ja inte har???????
- ama tic
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 459
- Blev medlem: sön aug 01, 2004 9:20 pm
- Ort: M-lund Småland
- Kontakt:
kolv j*vel
hade en 80cc som det blev ett håll i kolven på men det var tändstiftet som var för svagt.
nu har ja bytt växellådsolja och hällt upp tanken till oljepumpen (var separat) & bytt soppa, gick bra att få igång problemet är tomgången är nog igensatt luftfilter lr nå sånt där som gör att den inte får luft på tomgång..
sedan var ja ute & körde lite då sprack slangen bak var nog nåra år för gammal... om nu nån kunde köpa den så man får lite pengar till kommande B20 motorn!!!!!!!!!!!!!!!
sedan var ja ute & körde lite då sprack slangen bak var nog nåra år för gammal... om nu nån kunde köpa den så man får lite pengar till kommande B20 motorn!!!!!!!!!!!!!!!