när jag stänger av motorn så tar det några sekunder sen blir det en jävla smäll från utblåset ... låter ungefär som en hagelbössa ... sen när man ska starta den igen så blir den mycket svårstartad, någon som vet vad det kan bero på? tacksam för svar så fort som möjligt
det är en 144 med b18 och turbo med 1 strobergare
baksmäll??
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
det beror nog på bensin i avgassystemet som syresetts när motorn stängs av och antänds av värmen (det blir så på min okelbo 300 också)
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 126
- Blev medlem: sön jun 06, 2004 6:12 pm
- Ort: Djäkneboda, Robertsfors
Hahaha mäktigt ... ockelbo de e en riktig maskin de =) ... alltså borde det var att den får för mycke soppa ... har slipat nålen själv är säkert de som e fel =) slipade den mot en rondell så den var nog inte hundra, hur ska man slipa dom? läste på turbo performance forumet att man skulle kapa dom 10mm sedan slipa dom spetsiga .. låter konstigt tycker jagJens Gustavsson skrev:det beror nog på bensin i avgassystemet som syresetts när motorn stängs av och antänds av värmen (det blir så på min okelbo 300 också)