baksmäll??

Snack om allmänt skruvande som inte passar någon annanstans
mswd
För mycket laddtryck
Inlägg: 126
Blev medlem: sön jun 06, 2004 6:12 pm
Ort: Djäkneboda, Robertsfors

baksmäll??

Inlägg av mswd »

när jag stänger av motorn så tar det några sekunder sen blir det en jävla smäll från utblåset ... låter ungefär som en hagelbössa ... sen när man ska starta den igen så blir den mycket svårstartad, någon som vet vad det kan bero på? tacksam för svar så fort som möjligt
det är en 144 med b18 och turbo med 1 strobergare
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

det beror nog på bensin i avgassystemet som syresetts när motorn stängs av och antänds av värmen (det blir så på min okelbo 300 också)
mswd
För mycket laddtryck
Inlägg: 126
Blev medlem: sön jun 06, 2004 6:12 pm
Ort: Djäkneboda, Robertsfors

Inlägg av mswd »

Jens Gustavsson skrev:det beror nog på bensin i avgassystemet som syresetts när motorn stängs av och antänds av värmen (det blir så på min okelbo 300 också)
Hahaha mäktigt ... ockelbo de e en riktig maskin de =) ... alltså borde det var att den får för mycke soppa ... har slipat nålen själv är säkert de som e fel =) slipade den mot en rondell så den var nog inte hundra, hur ska man slipa dom? läste på turbo performance forumet att man skulle kapa dom 10mm sedan slipa dom spetsiga .. låter konstigt tycker jag
Da_Snake
För mycket laddtryck
Inlägg: 411
Blev medlem: fre dec 19, 2003 3:32 pm
Ort: Nora

Inlägg av Da_Snake »

Jag laborerade som fan med hemmaslipade nålar till stromberg som aldrig vart bra, antingen blev det skit på mellanregistret eller på toppen.
Köp en turbonål på Misab så slipper du en massa problem.
Fredrik Ringhald
072-316 26 91
Bild
mswd
För mycket laddtryck
Inlägg: 126
Blev medlem: sön jun 06, 2004 6:12 pm
Ort: Djäkneboda, Robertsfors

Inlägg av mswd »

men den går ganska bra över hela registret men jag har jhu ingen lamba som jag vet ej vad den har för blandning
Pitebo
För mycket laddtryck
Inlägg: 377
Blev medlem: tor jun 03, 2004 2:21 pm
Ort: Piteå

Inlägg av Pitebo »

vågar nästan lova att det är för att den får för lite soppa på tomgång, min gör exakt likadant sen jag bytte till mindre lågfartsmunstycken.... men hellre det än att den surar ner sig och sätter igen stiften, de sitter lite jävligt till...
Skriv svar