underredsmassa......

Snack om allmänt skruvande som inte passar någon annanstans
Användarvisningsbild
larsat
Forumsberoende
Inlägg: 4331
Blev medlem: tis sep 23, 2003 4:22 pm
Ort: MantorpPark
Kontakt:

underredsmassa......

Inlägg av larsat »

tja har inte gjort så mycke me min bil på sista tiden men var nere lite igår, den underredsmassa & smutslager som satt är bortskrapat med spackelspade men den lilla skickt underredsmassa som sitter kvar jävlas, sätter igen slipskivor osv så ja vill ha tips på hur man får bort det, blästra går inte det har ja kollat, funderar på högtryckstvätt dock och något slags lösningsmedel kanske? nån som vet nå tips :?: ` :cry:
Användarvisningsbild
CWR
För mycket laddtryck
Inlägg: 179
Blev medlem: mån sep 22, 2003 6:39 pm
Ort: Lycksele

Inlägg av CWR »

Avfettning? Jag brukar använda värmepistol och skrapa med spackel, sen dränka en tygtrasa i avfettning eller diesel och torka rent. Det går hur bra som helst om du har värmt upp massan först=)

Edit: Det funkar inte med alkalisk avfettning, bara petroliumbaserad. Diesel är billigast :D
Användarvisningsbild
larsat
Forumsberoende
Inlägg: 4331
Blev medlem: tis sep 23, 2003 4:22 pm
Ort: MantorpPark
Kontakt:

Inlägg av larsat »

ok TACK för tipset man blir så jävla depprimerad av sånt där jobb, funkar det alltså med vanlig diesel :roll: ska testa så fort ja har tid..
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10081
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av mattias »

Den som vill ta bort t.ex. asfaltfläckar på lacken kan också använde diesel eller bensin, men då kan jag garantera att inte bara skiten försvinner :)
Men det är bra om man ska fixa till lacken på en bil som gått länge utan tvätt och vax.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Skriv svar