Reg. besiktning. Ex. på ombyggnads beskrivning

Snack om allmänt skruvande som inte passar någon annanstans
Användarvisningsbild
Patrik Dylin
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 81
Blev medlem: fre jan 02, 2009 6:41 pm
Ort: Gävle
Kontakt:

Reg. besiktning. Ex. på ombyggnads beskrivning

Inlägg av Patrik Dylin »

Ska reg. besikta min gamla Volvo 240 och Bilprovningen vill att jag tar med en ombyggnads beskrivning. Fick det förklarat av besiktningsmannen att det är en samman ställning av allt som är ändrat, men hur har ni lackt upp en sådan beskrivning? Minsta detalj eller grovt?
Sen ska jag ta med något som kan styrka motoreffekten. Behövde inte vara ett bromspapper, hur har ni gjort?
Volvo 244 16v Turbo (Reg.besiktad och godkännd)
Volvo 142 2,6L weber 50. 233hk/270nm (såld)
http://www.garaget.org/turboputte78" onclick="window.open(this.href);return false;
therealpinto
SFRO-snubben
Inlägg: 2641
Blev medlem: mån jan 19, 2004 8:57 am
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Re: Reg. besiktning. Ex. på ombyggnads beskrivning

Inlägg av therealpinto »

En variant finns på SFROs hemsida, avsedd för ombyggt eller amatörbyggt men funkar nog på ändrat också:

http://www.sfro.com/index.php/info-byggbesiktning

/Gustaf
______________________________
Capri Turbo
SFRO-besiktningsman i Skellefteå
Användarvisningsbild
Patrik Dylin
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 81
Blev medlem: fre jan 02, 2009 6:41 pm
Ort: Gävle
Kontakt:

Re: Reg. besiktning. Ex. på ombyggnads beskrivning

Inlägg av Patrik Dylin »

Tack för ett snabbt svar. Hade nästan förvänta
mig en uppsats men det där verkar inte så svårt.
Volvo 244 16v Turbo (Reg.besiktad och godkännd)
Volvo 142 2,6L weber 50. 233hk/270nm (såld)
http://www.garaget.org/turboputte78" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
S_Osterdahl
För mycket laddtryck
Inlägg: 144
Blev medlem: sön dec 02, 2012 11:06 pm
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Reg. besiktning. Ex. på ombyggnads beskrivning

Inlägg av S_Osterdahl »

Rör det sig bara om ett motorbyte så var det detta papper som jag gav min besiktningsman
Och han tyckte att allt var i sin ordning.
Bild
Mvh Sebastian J Österdahl
http://www.garaget.org/?car=55083" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Patrik Dylin
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 81
Blev medlem: fre jan 02, 2009 6:41 pm
Ort: Gävle
Kontakt:

Re: Reg. besiktning. Ex. på ombyggnads beskrivning

Inlägg av Patrik Dylin »

Bytt till trimmad motor samt låda, axel och bromsar.
Skrev något liknande fast mer fakta om vad som gjorts.
Fick även visa bromspapper och intyg på effekt och laddtryck.
Besiknings gubben sa att ju mer jag skrev ner i fakta ju
Bättre är det.
Fick faktiskt igenom bilen igår på besiktningen.
Så nu åker man lagligt med B230 16v turbo i 240'n ;-)
Volvo 244 16v Turbo (Reg.besiktad och godkännd)
Volvo 142 2,6L weber 50. 233hk/270nm (såld)
http://www.garaget.org/turboputte78" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
S_Osterdahl
För mycket laddtryck
Inlägg: 144
Blev medlem: sön dec 02, 2012 11:06 pm
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Reg. besiktning. Ex. på ombyggnads beskrivning

Inlägg av S_Osterdahl »

Gött!
När jag reggade så var killen mer intresserad av skärmbreddningen än motorn, han kollade under huven i 10sec typ.. Man brukar bli onödigt nervös när man står utanför =P
Mvh Sebastian J Österdahl
http://www.garaget.org/?car=55083" onclick="window.open(this.href);return false;
Skriv svar