Payback lubricants

Snack om allmänt skruvande som inte passar någon annanstans
Användarvisningsbild
Ersviken
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 2827
Blev medlem: ons nov 19, 2003 6:55 pm
Ort: Umeå

Re: Payback lubricants

Inlägg av Ersviken »

tänkte mest att om det inte är några "smörjrelaterade" problem på en 6a på typ 1000hk så funkar oljan bra. Sen om en billigare olja funkat lika bra är ju en annan sak.
FAH
För mycket laddtryck
Inlägg: 152
Blev medlem: mån nov 10, 2014 9:55 am
Ort: Umeå

Re: Payback lubricants

Inlägg av FAH »

Dynotech rekomenderade antingen Redline eller Payback till min Samsonas dogbox.
Har inte mer erfarenhet än det men tänker att det inte är en dålig olja :)
Kör även Payback i motorn på rallybilen och den lever och mår. Men kan inte svara på hur den hade mått om jag kört med någon annan olja!

Vet av en som åkte Ford Fiesta grupp N för några år sen som mer än dubblerade serviceintervallet på sin dogbox när han åkte med Paybacks olja.
Synligt mindre slitage vid demontering av lådan.
Detta tänker jag beror på (utifrån min ytterst smala erfarenhet av oljor) större mängd tillsatser som gör att oljan klarar högre tryck och får en starkare film :)
// Fredrik Anderholdt Helgesson
Användarvisningsbild
Kadett4wd
Forumsberoende
Inlägg: 10189
Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582

Re: Payback lubricants

Inlägg av Kadett4wd »

Enligt envist rykte är Payback oljor omtappad 'schafferolja' i egna buteljer =)

http://www.schaefferoil.com/

Så vill man ha paybackoljan kanske man kan köpa loss den billigare med originalförpackning =)
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt :D
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
BiTurbo
För mycket laddtryck
Inlägg: 136
Blev medlem: sön jun 03, 2012 10:46 am

Re: Payback lubricants

Inlägg av BiTurbo »

Jag har kommit i kontakt med en som faktiskt är missnöjd med Payback han skriver detta:

Omega och payback är i princip samma, samma grundare.
Skulle rekommendera att du kontrollerar noga vilka tillsatser som tillverkaren förespråkar, har kört payback i lådan på min racemazda men då försvann synkringarna i rask takt. Vad jag läste mig till då så skulle den oljan jag körde på inte vara skadlig för nyare bilars synkringar.
Kör redline sen dess och det funkar mycket bättre.
Överlag skulle jag vilja påstå att dom lyckats få många människor att tro på hokuspokus och betala dyrt för en produkt som inte är bättre än nåt annat (i mitt fall sämre)
Dom har lyckats bra med marknadsföring!
Sen är det vill ingen som vill erkänna att dom köpt skit för rejäla överpriser så därför ingen skriver om det.
FAH
För mycket laddtryck
Inlägg: 152
Blev medlem: mån nov 10, 2014 9:55 am
Ort: Umeå

Re: Payback lubricants

Inlägg av FAH »

BiTurbo skrev:Jag har kommit i kontakt med en som faktiskt är missnöjd med Payback han skriver detta:

Omega och payback är i princip samma, samma grundare.
Skulle rekommendera att du kontrollerar noga vilka tillsatser som tillverkaren förespråkar, har kört payback i lådan på min racemazda men då försvann synkringarna i rask takt. Vad jag läste mig till då så skulle den oljan jag körde på inte vara skadlig för nyare bilars synkringar.
Kör redline sen dess och det funkar mycket bättre.
Överlag skulle jag vilja påstå att dom lyckats få många människor att tro på hokuspokus och betala dyrt för en produkt som inte är bättre än nåt annat (i mitt fall sämre)
Dom har lyckats bra med marknadsföring!
Sen är det vill ingen som vill erkänna att dom köpt skit för rejäla överpriser så därför ingen skriver om det.
Alltid intressant med olika åsikter :)
Som han skriver så är det viktigt att läsa tillsatserna och förstå vad oljan du tänker använda innehåller!
Kan inte säga bu eller bä, kan bara konstatera att kostar ungefär samma som Redline-oljan och är rekommenderad till min låda så jag använder den :)
// Fredrik Anderholdt Helgesson
BiTurbo
För mycket laddtryck
Inlägg: 136
Blev medlem: sön jun 03, 2012 10:46 am

Re: Payback lubricants

Inlägg av BiTurbo »

Redline går ju att köpa för halva priset av vad Payback kostar.

Har inte hört någon ännu som hyllar payback alltså som märkt skillnad, däremot är det två som hyllar en Payback tillsats #411 Ceramic = som du kan blanda i vilken olja som helst, en som testade det med en strulig låda och sedan blev den lätt växlad så nu häller han detta i både lådan och motorn på alla bilar han köper.
Användarvisningsbild
Roger Berglund
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 1860
Blev medlem: lör jun 16, 2007 1:35 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Re: Payback lubricants

Inlägg av Roger Berglund »

BiTurbo skrev: Omega och payback är i princip samma, samma grundare.
Nej men han var delägare i Omega , startade sen en firma som hette triboron..sen la han ner den firman och startade payback.
[Roger Berglund , 0705191509]
Vill ni ha något pulverlackat så är det bara att höra av sig!


För Proffs & Kvalitetsmedvetna
http://www.lube-tools.se
Generalagent för Cougar lubricants
Tel 090-52178
Motorsports oljor från Cougar.
Rak 40,50,60 mineral olja
Rak 40,50 helsyntet olja

Cougar 600 - 75w perfekt för Bmw Zf lådor samt Getrag lådor

Volvo 244 - 75 , B230 Turbo
502hk , 566 nm vid 2.0bar @ E85
Användarvisningsbild
super7
Forumsberoende
Inlägg: 1680
Blev medlem: tis nov 11, 2003 1:23 am
Ort: Umeå

Re: Payback lubricants

Inlägg av super7 »

Kadett4wd skrev:Enligt envist rykte är Payback oljor omtappad 'schafferolja' i egna buteljer =)

http://www.schaefferoil.com/

Så vill man ha paybackoljan kanske man kan köpa loss den billigare med originalförpackning =)
Inget rykte längre https://youtu.be/Wt3FjbBx6g4
Behöver ni ha någonting svarvat , hör av er via PM
Användarvisningsbild
Kadett4wd
Forumsberoende
Inlägg: 10189
Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582

Re: Payback lubricants

Inlägg av Kadett4wd »

*thumbsup* =)
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt :D
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Skriv svar