Hej!
Jag äger en 760 Executive -88,
Den borde vara reggad som +15 cm (ca 510cm) och med 80 liters tank.
Den är istället Limo -87 reggad, dvs. 570cm (med drag) och 82 liters tank (60+22).
Min 960 blev felreggad på däckdimension när jag reggade om den med manuell låda,
205/50/16 på en axel och 205/50/15 på andra axeln.
Är detta något man borde ta tag i och få ordnat?
Felreggade fordon
Re: Felreggade fordon
ja om det är nåt som stör dig väldeliga så är det klart du lär ta tag i det...............
Man får komma ihåg att det är människor som knappar in saker i bilregistret och ibland så blir det tokigt, mycket tokigt men oftast så har det ju ingen betydelse i verkligheten. Oftast så är det ju folk som inte vet ett dyft om bilar och vad som är rätt och inte och de var väl bara nån uppgift i högen som stämmer in bäst.
Man får komma ihåg att det är människor som knappar in saker i bilregistret och ibland så blir det tokigt, mycket tokigt men oftast så har det ju ingen betydelse i verkligheten. Oftast så är det ju folk som inte vet ett dyft om bilar och vad som är rätt och inte och de var väl bara nån uppgift i högen som stämmer in bäst.
Re: Felreggade fordon
Inget jag stör på mig på, men det hade vart tråkigt att få regbes eller bli polisanm. eller nåt för att bilen e för kort
Re: Felreggade fordon
det är nog bara att författa ett litet brev och skicka till bilregistret så lär de väl ändra det om de tror på dig. Annars kanske de kräver att det noteras vid ord kontrollbes och att de kontrollmäter axelavståndet då.
Re: Felreggade fordon
760:n är inte pappersfuskad då?
Re: Felreggade fordon
Tack för svar!
Att just denna skulle vara papprad tror jag inte pga. följande:
* Förlängningen är uråldrig! Gjord för en evighet sedan!
* Spacklet på bakre del av tak och C-stolpe ser ut som det brukar på limousiner och executives.
* Spiralfjädrat baksäte satt, dörrarna är lika gamla som förlängningen i golvet (sådär skick)
Bilen är en 760 -88A, första årsmodellen med 80L tank. Kanske vart något problem när dom skulle regga så någon skrev fel.
Min farbror som nu inte längre är med oss arbetade med specialvagnar på Volvo, han sa att det inte helt sällan blev fel vid reg mellan limo/exec.
Får bli ett brev efter att jag synat B-stolpe kring chassinummer lite extra.
Mvh
Att just denna skulle vara papprad tror jag inte pga. följande:
* Förlängningen är uråldrig! Gjord för en evighet sedan!
* Spacklet på bakre del av tak och C-stolpe ser ut som det brukar på limousiner och executives.
* Spiralfjädrat baksäte satt, dörrarna är lika gamla som förlängningen i golvet (sådär skick)
Bilen är en 760 -88A, första årsmodellen med 80L tank. Kanske vart något problem när dom skulle regga så någon skrev fel.
Min farbror som nu inte längre är med oss arbetade med specialvagnar på Volvo, han sa att det inte helt sällan blev fel vid reg mellan limo/exec.
Får bli ett brev efter att jag synat B-stolpe kring chassinummer lite extra.
Mvh
Re: Felreggade fordon
Har beställt lite papper från Riksarkivet, regpapper var med där bl.a. där ser man all info som är fel precis så som den är skriven
Chassinummret stämmer med bilens nummer.
Dvs. nu kan jag backa upp ev. tjöt, eller så kan jag förlänga bilen 60cm om man blir sugen
Chassinummret stämmer med bilens nummer.
Dvs. nu kan jag backa upp ev. tjöt, eller så kan jag förlänga bilen 60cm om man blir sugen