Hallo
har lite problem med att min handbroms inte tyar låsa bakhjulen riktigt.
kör med 0,625 willwood cylinder och std 940 bromsok. sitter med backventil
lite sportigare belägg samt skrivor,stålomspunna slangar, ny bromsvätska. k-sport handbroms
tänkte ta tag i detta och få någon lösning nu till säsongen börjar igen för drifting
hur skulle det bli om man satte dubbla std bromsok bak och bara dragit ett T-kors mellan bromsoken på varje sida?
tänkte hur fotbromsen skulle bete sig? huvudcylinder bör kanske bytas ut till en annan?
givitvis skulle större bromsok typ brembo/R-bromsoken varit ett bättre alternativ dock så försvann den budgeten för bromsar iår.
//Marcus
förbättra hydraulisk handbroms 940
förbättra hydraulisk handbroms 940
http://www.facebook.com/pages/Hellfire- ... 4142640574" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.hellfireracing.n.nu" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=26838" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.hellfireracing.n.nu" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=26838" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 355
- Blev medlem: sön maj 31, 2009 9:12 pm
- Ort: Braås (växjö)
Re: förbättra hydraulisk handbroms 940
Kör med std ok bak med org belägg kina handbroms klädd med 4mm stål wilwood 0,625 och förlängt spaken rätt mkt låser hjulen utan problem med 15-16" 195-205 bredd
Var jävligt trögt innan jag förlängde spaken men nu funkar de klockrent
Var jävligt trögt innan jag förlängde spaken men nu funkar de klockrent
Re: förbättra hydraulisk handbroms 940
Dum fråga men sitter det nån reduceringsventil på 940 och har du isåfall monterat efter den?
Re: förbättra hydraulisk handbroms 940
Min spak är också förlängd en bit. Kanske får förläng mer
Nae sitter ingen reducering även på 940
Nae sitter ingen reducering även på 940
http://www.facebook.com/pages/Hellfire- ... 4142640574" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.hellfireracing.n.nu" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=26838" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.hellfireracing.n.nu" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=26838" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: förbättra hydraulisk handbroms 940
Det finns ju adaptrar från TXR för att montera separat ok endast för handbromsen just för att slippa bråka med orginalsystemet?
Skulle det kunna vara en ide`?
Skulle det kunna vara en ide`?
Re: förbättra hydraulisk handbroms 940
så som jag tänker i mitt huvud med separata ok för handbroms från t.ex TXR är att det inte skulle bli nån skillnad ändå imed jag kör med backventil i vilket fall som helst. Trycket bör ju bli det samma även om man kör separata ok eller ihop med original bromssystem?
därför jag tänkte om man skulle köra med dubbla ok bak i serie med orginal bromssystem för bättre handbroms
jag kör ända med 18tum däck typ 245:or som skall orka låsa i över 100blås
dock är jag rädd för den vanliga bromskraften med dubbla ok bak i serie nyper bättre än fram bromsarna?
därför jag tänkte om man skulle köra med dubbla ok bak i serie med orginal bromssystem för bättre handbroms
jag kör ända med 18tum däck typ 245:or som skall orka låsa i över 100blås
dock är jag rädd för den vanliga bromskraften med dubbla ok bak i serie nyper bättre än fram bromsarna?
http://www.facebook.com/pages/Hellfire- ... 4142640574" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.hellfireracing.n.nu" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=26838" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.hellfireracing.n.nu" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=26838" onclick="window.open(this.href);return false;