Hej - första posten här och jag hoppas detta forum kan vara mer utvecklande än de andra bilforumen jag provat på
Bilen i fråga är en 69a Plymouth Roadrunner nyss hemkommen från USA som planerna är att köra insprut på efter sommaren (läs: när dollarkursen är lite roligare)
Fram tills dess har jag funderat lite på dethär med soppamatning. Som jag ser det har jag tre alternativ
1) Aeromotive Phantom - ny intank pump man sågar upp ett runt hål i befintlig tank och sänker i med pumphuvud och allt. Verkar rätt smidigt, men är rätt dyr och frågan är om det räcker till? AN6 ut och 340 liter i timmen. Jag vet att jag kommer landa i överladd-träsket senare precis som med tidigare bilar och vill gärna bygga system som håller. Finns andra in-tank insatser att köra men aeromotive verkar vara smidiga då min tank är räfflad på ovansidan.
2) Sätta fuel tank sump på befintlig tank med AN10 ut till en Holley 12-1200 eller kanske Aeromotive 1000 pump, via filter och sedan fram till spridarbryggor. Nackdel är väl att det inte ser stock ut om man tittar under bilen samt att det nog är ny tank som gäller - vill ogärna såga sönder en orginaltank till en 50 år gammal bil.
3) Köra med soppa-catch tank som exempelvis Nuke surge tank med dubbla 340 pumpar och med uppgraderad pump i tanken. Detta alternativ är det jag läst minst om. Vill helst inte ha något i bakluckan på bilen så man kan stoppa in picknick väskan och åka på cruising om så krävs.
Vad säger ni specialister? Hur hade ni gjort? Startar annan tråd om EFI när jag börjar planera.
Soppamatning mopar 440
-
- För lite laddtryck
- Inlägg: 4
- Blev medlem: sön feb 22, 2015 2:54 pm
Re: Soppamatning mopar 440
Går det stoppa i en walbro 450 pump i armaturen? Eller stoppa i en armatur från en annan bil med en sån i?
Hur många kusar ska du ha?
Hur många kusar ska du ha?
-
- För lite laddtryck
- Inlägg: 4
- Blev medlem: sön feb 22, 2015 2:54 pm
Re: Soppamatning mopar 440
Går och går - med rätt armatur går det mesta. Problemet är att få till en in-tank pumparmatur som funkar i stock fuel tank :/
Därav alternativ 2 och 3.
Första steget är enbart EFI med bibehållna kusar (450) men med överladd strax syd om 800 tror jag blir alldeles lagom.
Därav alternativ 2 och 3.
Första steget är enbart EFI med bibehållna kusar (450) men med överladd strax syd om 800 tror jag blir alldeles lagom.