b230f i 16v orginal HJÄLP!
-
- För lite laddtryck
- Inlägg: 2
- Blev medlem: tor mar 05, 2015 2:26 pm
b230f i 16v orginal HJÄLP!
Jag har en b230f i en 740 -88 där det har suttit en 16v orginal. Jag har bytt styrboxen vid passagerarsidan vid fötterna, LMM, bränslerelä, samt spridarrelä som ska passa en b230f, men den startar inte på någon annan box än 16v. Den går kasst, sotar och drar ca 2 liter milen på snålgas. Är det något mer som behövs byta så att den ska gå igång på en vanlig f-box? 2,4 system i. Börjar tröttna på att tanka 14 liter för att tanka 6 mil... Tacksam för svar! Min huvudfråga: Vad behöver jag byta för att den ska starta på en f-box?
744- 88
Gasa tills det rasar!
Gasa tills det rasar!
Re: b230f i 16v orginal HJÄLP!
EZ / tänd boxen bör du byta för att få rätt tänd kurva. ungefär samma plats som LH fast på vänster sida.
Blir osäker hur det är med spridar motstånd 16v har inga har jag för mig och det vill 230f ha om jag minns rätt. Har du bränt fet transistorerna i LH 2,4 i så fall?
Blir osäker hur det är med spridar motstånd 16v har inga har jag för mig och det vill 230f ha om jag minns rätt. Har du bränt fet transistorerna i LH 2,4 i så fall?
PV 62a
240 glt med b204ft
740 glt16v
960 92a b234ft
960 96a 3.0 24v
240 glt med b204ft
740 glt16v
960 92a b234ft
960 96a 3.0 24v
Re: b230f i 16v orginal HJÄLP!
B230F skall inte har några motstånd och för övrigt vet inte boxen om där sitter motstånd eller inte och bryr sig inte heller.
Min röst går till spridare / BTR eller LMM.
Har du blinkat felkoder?
Min röst går till spridare / BTR eller LMM.
Har du blinkat felkoder?
//MartinL
- Robert Markström
- Forumsberoende
- Inlägg: 2098
- Blev medlem: mån maj 29, 2006 4:00 am
- Ort: Luleå
Re: b230f i 16v orginal HJÄLP!
Har för mig det är något som skiljer på kabelpiskorna mellan 8v & 16v bilarna. inte dock helt säker men
kan vara värt kolla upp det!
//Robban
kan vara värt kolla upp det!
//Robban
16V/HX40 billet/filat lite överallt & vems. 540hp & 566Nm på naven @ 1.5 bar
Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;
TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;
TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
Re: b230f i 16v orginal HJÄLP!
Helt riktigt bara ft/GT som har motstånd.
Visa 230f har kallstartsventil det har aldrig 234. Kolla så den inte står öppen med.
Visa 230f har kallstartsventil det har aldrig 234. Kolla så den inte står öppen med.
PV 62a
240 glt med b204ft
740 glt16v
960 92a b234ft
960 96a 3.0 24v
240 glt med b204ft
740 glt16v
960 92a b234ft
960 96a 3.0 24v
Re: b230f i 16v orginal HJÄLP!
För att nu inte sprida felaktig information så har även ET och FK motstånd.
//MartinL
-
- För lite laddtryck
- Inlägg: 2
- Blev medlem: tor mar 05, 2015 2:26 pm
Re: b230f i 16v orginal HJÄLP!
mauser240- I hål nr 2 så visar det bara hastighetsmätare. Ny på forumet så vet inte hur man svarar.
744- 88
Gasa tills det rasar!
Gasa tills det rasar!