Garagelarm rökdetektor

Snack om allmänt skruvande som inte passar någon annanstans
redheat
Forumsberoende
Inlägg: 506
Blev medlem: lör aug 26, 2006 7:25 pm
Ort: Dalsland

Garagelarm rökdetektor

Inlägg av redheat »

Hur skall man få rökdetektor att fungerar i ett garage, dom rökdetektor som sectoralarm har löser hela tiden, verkar inte fungerar i garaget.

Finns det såna som fungerar, känns tryggare så ?
mauser240
Forumsberoende
Inlägg: 1476
Blev medlem: sön okt 26, 2014 6:25 pm

Re: Garagelarm rökdetektor

Inlägg av mauser240 »

Kan bli svårt om man inte vill inaktivera dem när man själv är aktiv i garaget. Finns ju tempdetektorer.
//MartinL
redheat
Forumsberoende
Inlägg: 506
Blev medlem: lör aug 26, 2006 7:25 pm
Ort: Dalsland

Re: Garagelarm rökdetektor

Inlägg av redheat »

Tempdetektorer verkar bara finnas i företagslarm tror jag
Men den rökdetektor jag har löser ut när jag inte där, vet inte vad, det är ju inte kallt nu det är sommar
x6rs
För mycket laddtryck
Inlägg: 276
Blev medlem: fre apr 27, 2012 7:29 pm

Re: Garagelarm rökdetektor

Inlägg av x6rs »

I sectors system är det tempdetektor i kamerorna, jag jobbar åt sector alarm;) om man svetsar mycket migmag pimne oav som avger brandpartiklar/rök så kommer det tjuta för det, däremot kan man enkelt maskera brandvarnaren med en påse el dyl när man ska svetsa, är mycket som kan börja brinna i ett garage, jag tänker i första hand på allt elektriskt, vägguttag som det kam bli glappkontakt i, maskiner som ev sitter i osv. Rekommenderar starkt ett riktigt larm med uppkoppling mot larmcentral av flera anledningar, mitt tips är verisure eller sector så man får ett bra larmsystem.
0708960667
redheat
Forumsberoende
Inlägg: 506
Blev medlem: lör aug 26, 2006 7:25 pm
Ort: Dalsland

Re: Garagelarm rökdetektor

Inlägg av redheat »

Jag är uppkopplad mot sectoralarm, tidigare trygga hem kund
Sectoralarm säger att dom bara har inomhus larm
x6rs
För mycket laddtryck
Inlägg: 276
Blev medlem: fre apr 27, 2012 7:29 pm

Re: Garagelarm rökdetektor

Inlägg av x6rs »

Är garaget varmt dvs över 5 grader så ska det inte vara några bekymmer med kamera där:) hur gammalt är larmet? Trygga hem använde samma prylar som sector på slutet
0708960667
x6rs
För mycket laddtryck
Inlägg: 276
Blev medlem: fre apr 27, 2012 7:29 pm

Re: Garagelarm rökdetektor

Inlägg av x6rs »

Är garaget varmt dvs över 5 grader så ska det inte vara några bekymmer med kamera där:) hur gammalt är larmet? Trygga hem använde samma prylar som sector på slutet

ang rökdetektor så är de känsligare än vanliga billiga, inte mot vattenånga, matlagning osv men brandpartiklar, finns nog bara ett sätt och det är att täcka för den när du är där och grejar, mig veterligen går det inte att avaktivera brandlarmet tillfälligt, men ska inte säga att det inte går, kan fråga en av montörerna, återkommer med svar.
0708960667
redheat
Forumsberoende
Inlägg: 506
Blev medlem: lör aug 26, 2006 7:25 pm
Ort: Dalsland

Re: Garagelarm rökdetektor

Inlägg av redheat »

Det är väl än ca 6 år gammalt, ej kamera , fanns ej då
Viesonic heter det väl
x6rs
För mycket laddtryck
Inlägg: 276
Blev medlem: fre apr 27, 2012 7:29 pm

Re: Garagelarm rökdetektor

Inlägg av x6rs »

Då har du det gamla systemet, med den gamla typen av rökdetektor, där kan jag tyvärr inte hjälpa dig, bästa tipset är att ringa till sector och se vad de kan göra för pris på ett nytt system
0708960667
redheat
Forumsberoende
Inlägg: 506
Blev medlem: lör aug 26, 2006 7:25 pm
Ort: Dalsland

Re: Garagelarm rökdetektor

Inlägg av redheat »

Den killen som var hemma på service från sectoralarm, så att det inte fanns någon räckviddsförstärkare till det nya, stämmer det?
Skriv svar