Kan man regga en 740 med multilink från 960 95-
Allt passar och alla infästningar och svetsmuttrar finns på en 740 -88A samt B (gäller endast denna årsmodell, den första), inga ändringar behöver göras mer än att ta bort panhardfästet.
Det blir då ET43 på bakaxeln, med 20mm spacers fram så har jag rätt ET runtom, vad säger bilprovningen i teorin? (i praktiken bör det gå igenom)
Mvh
Regga om 740 vid byte till multilink?
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 289
- Blev medlem: tor feb 05, 2015 9:54 pm
Re: Regga om 740 vid byte till multilink?
Bör väl inte va några problem.
Vad är orsaken till byter?
Vad är orsaken till byter?
Re: Regga om 740 vid byte till multilink?
inte lär de bry sig i nåt sånt. Är det bara original allting så är det ju bara låtsas som ingenting. Säger dom nåt så har det alltid sett ut så, den bakvagnen fanns på den här grandluxen med plyschpaketet säger man bara.
Re: Regga om 740 vid byte till multilink?
Nej, det bör vara lungt i praktiken men man vet aldrig.. Gott med nån plan B om det skulle va nåt tjafs.robinb3rgsten skrev:Bör väl inte va några problem.
Vad är orsaken till byter?
Orsak till byte är lägre ofjädrad vikt, bättre komfort och allmänt trevligare bil (gatubruk)
Får klura lite och vänta på ork, sen så byts detStefanM skrev:inte lär de bry sig i nåt sånt. Är det bara original allting så är det ju bara låtsas som ingenting. Säger dom nåt så har det alltid sett ut så, den bakvagnen fanns på den här grandluxen med plyschpaketet säger man bara.
Tackar för feedback!
Re: Regga om 740 vid byte till multilink?
Ang ET. Du kan skruva dit nav och skivor från multilink mk1. Då kan du köra med ET20 fälgar.
Re: Regga om 740 vid byte till multilink?
Stämmer bra det!
Tråkigt att mecka handbroms bara
Dock en god idé!
Tråkigt att mecka handbroms bara
Dock en god idé!