Vad tror ni om detta... Är det bara att kassera eller går det att laga? Hade det varit ett standardblock hade jag bytt direkt men detta kommer från en 3.6-24v Brabus så vill helst rädda det. Och hur sjutton har det kunna gått till?
Borra i sprickans slut, slipa en v-fog sen bränna igenom det rejält med tig'n, borra upp oljekanalen och få det linehonat. Känns rent spontant som det kan vara möjligt?
Laga motorblock
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10191
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: Laga motorblock
Svårt.. jag skulle inte ens försöka.
Men,, är motorblocket unikt Brabus?
Alltså med eget gjutnummer?
Men,, är motorblocket unikt Brabus?
Alltså med eget gjutnummer?
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 52
- Blev medlem: ons okt 29, 2014 4:23 pm
- Ort: Gustafs, Dalarnas Län, Sweden
- Kontakt:
Re: Laga motorblock
Googla metalock
Det är en gammal beprövad metod för att reparera sprickor i gjutgods. Har aldrig sett något sådant själv, bara hört talas om det från gubbar som varit med förr..
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 514
- Blev medlem: tor maj 31, 2007 3:45 pm
- Ort: Pajala/Lovikka
Re: Laga motorblock
Angående metablock.
På ett tidigare jobb jag hade var ett motorblock sprucket så det läckte ut motorolja, sprickan var i samma storlek som dedär ungefär, satt på en lastmaskin med 13L motor.
Den repades med metalock, tog en gubbe ca en dag att fixa det. Men tätt blev det och syntes knappt att det var lagat efteråt!
När han slog i själva "stygnen" Körde han sen över med en luftdriven körnare som slog på och masserade ut både skruvar och "stygn" Alla skruvar användes gängtätning/låsning av nåt slag.
Blev riktigt bra
På ett tidigare jobb jag hade var ett motorblock sprucket så det läckte ut motorolja, sprickan var i samma storlek som dedär ungefär, satt på en lastmaskin med 13L motor.
Den repades med metalock, tog en gubbe ca en dag att fixa det. Men tätt blev det och syntes knappt att det var lagat efteråt!
När han slog i själva "stygnen" Körde han sen över med en luftdriven körnare som slog på och masserade ut både skruvar och "stygn" Alla skruvar användes gängtätning/låsning av nåt slag.
Blev riktigt bra
Benjamin Roth Karinen | Benjaminkarinen@hotmail.com | 070 232 68 46
Instagram LovikkaCustomGarage
1966 Chrysler 440 Vems med 8 tändspolar
Instagram LovikkaCustomGarage
1966 Chrysler 440 Vems med 8 tändspolar