nån som har tips på nått man kan hämta på skroten billigt? på nyare bilar sitter väl bältena så inbyggda oftast att de är svåra att flytta till annan bil?
mvh jens
säkerhets bälten 3P som är enkelt att sätta i veteran bil?
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21678
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
säkerhets bälten 3P som är enkelt att sätta i veteran bil?
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Re: säkerhets bälten 3P som är enkelt att sätta i veteran bi
Vilken gammal rwd opel som helst har väl enkla bälten
Torbjörn.A
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21678
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: säkerhets bälten 3P som är enkelt att sätta i veteran bi
bra tips!
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Re: säkerhets bälten 3P som är enkelt att sätta i veteran bi
VW , Golf , Jetta , Vento mfl har såna som sitter med en bult vid rullen.
Vänder man sida mellan höger och vänster så hamnar de åt rätt håll för utvändig montering.
Gjorde så i en gammal volvo pga barn.
Se dock till att ta t.ex från en 2-dörr som har längre bältet.
Men varför inte från en lagom gammal volvo?
Vänder man sida mellan höger och vänster så hamnar de åt rätt håll för utvändig montering.
Gjorde så i en gammal volvo pga barn.
Se dock till att ta t.ex från en 2-dörr som har längre bältet.
Men varför inte från en lagom gammal volvo?
VW & Volvo.
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21678
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: säkerhets bälten 3P som är enkelt att sätta i veteran bi
bra tipps ! ska kolla vw också. volvo 140 har ju rätt fina bälten på de äldre årgångarna men fins inte så mycket av dem på skrotarna i dag skulle jag tro?
ingen som ligger på nått runt umeå trakten?
ingen som ligger på nått runt umeå trakten?
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Re: säkerhets bälten 3P som är enkelt att sätta i veteran bi
annars har det ju funnits universalbälten i sats hos de flesta större reservdelsnasarna. Vet en som köpte hos "bildelsspecialisten" och de kostade inte mycket.
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 185
- Blev medlem: tis jun 03, 2008 11:47 am
- Ort: Kalix
Re: säkerhets bälten 3P som är enkelt att sätta i veteran bi
Jag kör med 3-punkts rullbälten från en 2-dörrars Golf II köpta från skroten för nån hundring.
Har dom i Pontiacen och dom funkar fint även med dom extremt långa dörrarna.
Man får se till att rullmekanismen är monterad hyfsat horisontellt så låsningen inte bråkar.
Att vandra runt på skroten och känna på lite olika bälten och mekanismer kan rekommenderas.
Jag skulle aldrig montera bälten som kärvar i rullmekanismen eller är för tjocka/breda.
Därför gick Volvo 242 bort direkt, tyska 2-dörrars 90-talare kändes smidigare.
Har dom i Pontiacen och dom funkar fint även med dom extremt långa dörrarna.
Man får se till att rullmekanismen är monterad hyfsat horisontellt så låsningen inte bråkar.
Att vandra runt på skroten och känna på lite olika bälten och mekanismer kan rekommenderas.
Jag skulle aldrig montera bälten som kärvar i rullmekanismen eller är för tjocka/breda.
Därför gick Volvo 242 bort direkt, tyska 2-dörrars 90-talare kändes smidigare.
My weapons of choice:
1989 Audi 200TQ 20v (svart gangsterstuk)
1991 Audi 200TQ 20v (blått avant-lik)
1990 Audi 100 2.0 (random svenne-åk)
2001 Arctic Cat ZR800 (all black..)
1987 Chevrolet G20 Van (servicebil)
http://www.garaget.org/Larsson_200TQ
1989 Audi 200TQ 20v (svart gangsterstuk)
1991 Audi 200TQ 20v (blått avant-lik)
1990 Audi 100 2.0 (random svenne-åk)
2001 Arctic Cat ZR800 (all black..)
1987 Chevrolet G20 Van (servicebil)
http://www.garaget.org/Larsson_200TQ