Sida 1 av 1

B20

Postat: fre aug 04, 2017 11:43 am
av Oaomma
Har en borrad b20 till 93mm och satt in den nu i veckan , men får komp i kylarsystemet! Är bytt topp packning och den är planad både block och topp, ingen olja i vatten eller vatten i oljan.. kompressionen i förbränningsrummet är cylinder 1 : 11,5bar. 2: 10bar. 3: 8,9bar. 4: 7,2bar

Re: B20

Postat: fre aug 04, 2017 6:36 pm
av fredde_vit_pv
vet inte men packningen kanske inte är centrerad exakt!?
jag brukar svarva 2st specialtopplocksbultar utan skalle som är tjockare än orginal
som styr upp packning och topp som man kan "trä" på plats med specialbultarna på plats
och sedan skruva ur när man dragit fast några av dom riktiga.

det jag vet är att man kan få toppen ur läge så toppackningen inte funkar om man bara trycker dit den
så man får bultarna på gängan.

/F

Re: B20

Postat: mån aug 28, 2017 9:21 am
av Jens Gustavsson
vi (jag och lars) bruka kolla med tryck luft i tändstifts hålen om det bubblar i vattnet i toppen där termostaten sitter innan man skruvar ihop motorn helt då det är mycket borr och på mycket plandade topper då man har skärrimgs packning (ett vanligt problem).

men jag tror inte det syns på kompa mätaren så mycket! du glömde nog trycka full gas då du kompa testade samt osynkade spjäll då du får de siffrorna?

mvh jens