Sida 1 av 1
Topplocksbult
Postat: sön aug 06, 2017 4:19 pm
av Dragon
Har renoverat toppen på en B5244T3 efter kamremshaveri. Skall topplocksbulten smörjas eller dras torra? Sen är det väll så att spåret på insugskammen ska ligga över centrum och avgas under?
Re: Topplocksbult
Postat: sön aug 06, 2017 9:29 pm
av rudarmy
Bulten till kamkåpan dras med 17nm, jag har dragit med och utan olja.. Ingen skillnad, båda har gjort jobbet.
Kammarna ska sitta som du säger:)
Re: Topplocksbult
Postat: sön aug 06, 2017 11:15 pm
av Dragon
Tack för svar!
Re: Topplocksbult
Postat: mån aug 07, 2017 7:13 am
av rudarmy
rudarmy skrev:Bulten till kamkåpan dras med 17nm, jag har dragit med och utan olja.. Ingen skillnad, båda har gjort jobbet.
Kammarna ska sitta som du säger:)
Såg nu att du skrev topplocksbult
De ska va inoljade! först 20nm sen 60nm, avsluta med att vinkeldra 130 grader
Re: Topplocksbult
Postat: mån aug 07, 2017 11:32 am
av Dragon
Tack då tar jag lite olja på gängor och under skallen
Re: Topplocksbult
Postat: mån aug 07, 2017 10:58 pm
av dundersmurfen
Allmänt så kan jag inte tänka mig annat än att momentdragning gäller smorda gängor å även nån droppe under skallen
Re: Topplocksbult
Postat: tis aug 08, 2017 11:31 am
av Dragon
Japp ni ska ha tack för svar!