Topplocksbult

Snack om allmänt skruvande som inte passar någon annanstans
Dragon
Lite mer laddtryck
Inlägg: 26
Blev medlem: sön mar 02, 2008 10:11 pm

Topplocksbult

Inlägg av Dragon »

Har renoverat toppen på en B5244T3 efter kamremshaveri. Skall topplocksbulten smörjas eller dras torra? Sen är det väll så att spåret på insugskammen ska ligga över centrum och avgas under?
rudarmy
För mycket laddtryck
Inlägg: 278
Blev medlem: ons sep 21, 2011 11:06 am

Re: Topplocksbult

Inlägg av rudarmy »

Bulten till kamkåpan dras med 17nm, jag har dragit med och utan olja.. Ingen skillnad, båda har gjort jobbet.
Kammarna ska sitta som du säger:)
Dragon
Lite mer laddtryck
Inlägg: 26
Blev medlem: sön mar 02, 2008 10:11 pm

Re: Topplocksbult

Inlägg av Dragon »

Tack för svar!
rudarmy
För mycket laddtryck
Inlägg: 278
Blev medlem: ons sep 21, 2011 11:06 am

Re: Topplocksbult

Inlägg av rudarmy »

rudarmy skrev:Bulten till kamkåpan dras med 17nm, jag har dragit med och utan olja.. Ingen skillnad, båda har gjort jobbet.
Kammarna ska sitta som du säger:)
Såg nu att du skrev topplocksbult :doh:
De ska va inoljade! först 20nm sen 60nm, avsluta med att vinkeldra 130 grader
Dragon
Lite mer laddtryck
Inlägg: 26
Blev medlem: sön mar 02, 2008 10:11 pm

Re: Topplocksbult

Inlägg av Dragon »

Tack då tar jag lite olja på gängor och under skallen
Användarvisningsbild
dundersmurfen
Forumsberoende
Inlägg: 1496
Blev medlem: tor jun 12, 2008 2:55 pm
Ort: BjörnL Uddevalla

Re: Topplocksbult

Inlägg av dundersmurfen »

Allmänt så kan jag inte tänka mig annat än att momentdragning gäller smorda gängor å även nån droppe under skallen
Mera brus i kubbarna! Bromsar/ mappar för öl
Dragon
Lite mer laddtryck
Inlägg: 26
Blev medlem: sön mar 02, 2008 10:11 pm

Re: Topplocksbult

Inlägg av Dragon »

Japp ni ska ha tack för svar!
Skriv svar