Laga EGR ventil audi,golf,skoda. Kugghjulfix

Snack om allmänt skruvande som inte passar någon annanstans
Xuri
Forumsberoende
Inlägg: 1670
Blev medlem: fre dec 08, 2006 4:50 pm
Ort: Karlskrona

Laga EGR ventil audi,golf,skoda. Kugghjulfix

Inlägg av Xuri »

Tjäna !

Damens Octavia 2.0 FSI har egrn gett sig på.

Kollade lite på tuben å vanligaste felet är att ett kugghjul i plast mister ett par tänder, och det är bara att lyfta å snurra några grader så lirar det igen.

Naturligvis var det drevet som inte ens går att köpa som reservdel som hade gett sig i hennes egrhus.
Nån som har ett simpel tips att laga dom 2-3 tänder som är trasiga och få det någorlunda hållbart ?

nytt hus kostar typ 2000 spänn å det är väl plastasket det mä så kan lika gärna leka macgyver själv...


Bild
Jens Hedlund.
StefanM
Forumsberoende
Inlägg: 1134
Blev medlem: ons mar 02, 2011 10:11 am
Ort: Torpshammar

Re: Laga EGR ventil audi,golf,skoda. Kugghjulfix

Inlägg av StefanM »

problemet är väl bara att sticker dreven så brukar det bero på nåt, dvs det går tungt neröver i nåt. Så drevproblematiken är ju bara framsidan av själva problemet.
Xuri
Forumsberoende
Inlägg: 1670
Blev medlem: fre dec 08, 2006 4:50 pm
Ort: Karlskrona

Re: Laga EGR ventil audi,golf,skoda. Kugghjulfix

Inlägg av Xuri »

Japp du har rätt stefan.

Axeln gick lite tungt igår när jag började pilla på att, men den har å andra sidan inte fungerat på några månader. efter att ha motionerat 2-3 gånger för hand så löper allting lätt å fint. Tippar på kondens som frusit eller något sådant i den och därav brottet på plasthjulen.

Å det kommer säkerligen ske igen då det är plastasket, därav jag inte vill köpa en ny för haveriet lär komma igen. frågan är bara när. verkar vara ett vanligt fel att plasthjulen ger sig.
Jens Hedlund.
Användarvisningsbild
Kadett4wd
Forumsberoende
Inlägg: 10189
Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582

Re: Laga EGR ventil audi,golf,skoda. Kugghjulfix

Inlägg av Kadett4wd »

fila till en plåtbit med samma profil.
typ 2mm tjock och skruva fast i plastgrunkan efter du filat ned den 2mm i höjd ;)
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt :D
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Skriv svar