Regpapper Audi gt coupe

Snack om allmänt skruvande som inte passar någon annanstans
lonewolf_17
Lite mer laddtryck
Inlägg: 12
Blev medlem: lör sep 17, 2005 4:24 pm
Ort: Dalarna/Falun

Regpapper Audi gt coupe

Inlägg av lonewolf_17 »

Hej alla glada
På grund av ett smärre misstag så sitter jag med en audi gt coupé 84'a i alla fall i statens system, jag försökte sälja en gt coupé för MÅNGA år sedan utan att lyckas inte ens för en tusing blev den såld så jag bestämde mig för att skrota den och efter mycket trassel så dök det till sist upp en bilskrotare som hämtade bilen MEN nu kommer det jobbiga för han skrev fel organisationsnummer så ägarbytet blev ej godkänt :doh: och jag har ingen aning om vilken bilskrotare det var som kom egentligen så nu sitter jag med regpapper som jag får betala den hiskeliga summan av 65:- om året för. Hur går man till väga för att skrota papprena? eller finns det någon som är intresserad av regpapprena vad är ett skäligt pris i så fall? tror att det ska finnas minst en nummerskylt också.
jonas w
Lite mer laddtryck
Inlägg: 44
Blev medlem: tor jan 06, 2011 4:46 pm
Ort: Ulrika , i Östergötland

Re: Regpapper Audi gt coupe

Inlägg av jonas w »

Om ingen vill taöver pappren så kan man skriva till transportstyrelsen och säga att den blivit folkracebil
Jonas Wiborg
Nr24 i MSLS
Corvette C6 2,3 16V Turbo (SAAB 95/9000 hpd)
http://www.msls.info
Ascona B 2,3 16V XE RIP
Thunderbo1t
Forumsberoende
Inlägg: 1041
Blev medlem: mån okt 31, 2011 5:29 pm
Ort: Ljusdal

Re: Regpapper Audi gt coupe

Inlägg av Thunderbo1t »

Är det inte så att de kräver in en kopia på vagnboken då?
Användarvisningsbild
Wikimoe
För mycket laddtryck
Inlägg: 293
Blev medlem: tis okt 16, 2007 7:33 pm
Ort: Lycksele

Re: Regpapper Audi gt coupe

Inlägg av Wikimoe »

Förr var det enklare att "skrota" bilen som folkracebil. Eller så har jag bara stött på fel handläggare senaste åren.
Idag krävs intyg av besiktningsman (sbf) för att de ska avregistrera.
Däremot kan man ju ringa transportstyrelsen och förklara fallet så kanske de kan hjälpa till.

Skickat från min PLK-L01 via Tapatalk
Wiktor Danielsson
magnaten
För mycket laddtryck
Inlägg: 115
Blev medlem: fre apr 06, 2007 7:57 am
Ort: jakan/stockholm

Re: Regpapper Audi gt coupe

Inlägg av magnaten »

Är de inte bara å låta bli å betala registerhållningen så faller den ur till sist?

Skickat från min SM-G965F via Tapatalk
kör 5-axligt
Användarvisningsbild
Wikimoe
För mycket laddtryck
Inlägg: 293
Blev medlem: tis okt 16, 2007 7:33 pm
Ort: Lycksele

Re: Regpapper Audi gt coupe

Inlägg av Wikimoe »

Nej, man kan inte göra det så enkelt heller numera.

Skickat från min PLK-L01 via Tapatalk
Wiktor Danielsson
The
Forumsberoende
Inlägg: 5090
Blev medlem: tis jun 01, 2004 11:05 pm
Ort: Boden
Kontakt:

Re: Regpapper Audi gt coupe

Inlägg av The »

jonas w skrev:Om ingen vill taöver pappren så kan man skriva till transportstyrelsen och säga att den blivit folkracebil
Om man inte har väldigt tur med handläggaren så måste man ha ett intyg på det.
Torbjörn.A
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
Användarvisningsbild
Steve
Steve, inte Stiiiv
Inlägg: 6048
Blev medlem: ons sep 24, 2003 7:58 pm
Ort: Lykksällä

Re: Regpapper Audi gt coupe

Inlägg av Steve »

Jag har skrotat bort 3-4 bilar åt mig och kompisar, dvs såna som bara funnits i pappersform

En skickade jag med bilder på ett sönderkapat vrak och skrev att pappa hade blivit less och kastat den på metallåtervinningen.
En annan hade vi bilder på med bortkapade plåtdelar och skrev att den använts som reservdelsbil till en rallycrossbil
Osv.

Har aldrig varit några problem. Har hört att det finns bilder på Google om man inte har några själv...
Evighetsprojekten
If it has tits or wheels it will give you problems
StefanM
Forumsberoende
Inlägg: 1134
Blev medlem: ons mar 02, 2011 10:11 am
Ort: Torpshammar

Re: Regpapper Audi gt coupe

Inlägg av StefanM »

Tyvärr beror det helt på vilken handläggare man får och i fel händer så blir det bara krångel framledes också för jag antar att ärendet skickas till samma en även om man väntar och provar igen. Eller så gör de nån anteckning i systemet..........
Om det bara dök upp nån som hämtade bilen så är det väl troligare det var en uppköpare av bilar för export. De skiter fullständigt i om den blir avregistrerad eller inte. Då hittar de på nåt och skriver på papperet bara .....
Kwirk
För mycket laddtryck
Inlägg: 279
Blev medlem: tis mar 17, 2009 10:32 am

Re: Regpapper Audi gt coupe

Inlägg av Kwirk »

Anmäl den stulen?
Användarvisningsbild
Lappen
För mycket laddtryck
Inlägg: 446
Blev medlem: mån jan 17, 2005 8:41 pm
Ort: Lödöse / GBG

Re: Regpapper Audi gt coupe

Inlägg av Lappen »

Jag skrev till transportstyrelsen precis som det var (Litauer som köpte min bil) och frågade hur jag skulle gå vidare med det. Någon dag senare fick jag mail tillbaka att bilen inte fanns längre. Slår jag på regnumret så står den som avregistrerad (relativt nyss gjort).
Historiken på den var att vi skickade ägarbytet men transportstyrelsen godkände inte personnumret. Efter det så kunde jag inte beställa skyltar eller ställa av/på bilen så någon form av "spärr" fick den helt klart.
Så jag rekommenderar faktiskt att köra med öppna kort med dom. Har dom redan korn på att ett ägarbyte försökt göras så är risken att den ligger på bevakning. Jag ägde den bilen pappersmässigt 6-7 år iaf innan jag ledsnade och tog tag i det.

Lycka till!
(//Lappen
-Daniel Sohlin-
Skriv svar