Smuggler + b20 trimning

Varje frän turbomotor grundas på en frän sugmotor!
rassea
För lite laddtryck
Inlägg: 4
Blev medlem: tis nov 07, 2017 10:10 pm

Smuggler + b20 trimning

Inlägg av rassea »

Hej! Håller på att bygga ihop min b20 motor, har hittils skaffat weber 36/36 förgasare + 123 tändning. Någon här ute som har ett bra recept? Kommer troligtvis bygga extraktor med torra avgaser.

Rasmus
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21678
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Re: Smuggler + b20 trimning

Inlägg av Jens Gustavsson »

ja vatten limpan i dessa motorer är den stora proppen och än vad du gör nästan så händer inga underverk. bygg ett riktigt grenrör först liknade man har i bilarna sen kan du i framtiden bygga värre och värre trimning utan problem.

vore kul att se lite bilder


mvh jens
Användarvisningsbild
HX52
För mycket laddtryck
Inlägg: 362
Blev medlem: sön feb 24, 2008 1:45 am
Ort: VBG

Re: Smuggler + b20 trimning

Inlägg av HX52 »

jag fixa en smuggler b20 2*48 dcoe jävla problem med och få den och gå upp i plan, prova r kam,f kam k kam m13 kam justera förgasare som fraan,tändning mm mm typ 3200 rpm stopp!!! 2gubbar i fören så jag kom över 3200 ,banan i min låda, då yla sdkitebn iväg 6800rpm (ca 60knop)
porta skitlimpan maximalt och han orka upp utan och kliva fram i fören.de bidde m13 i slutänden (fel h3 blev de)
det jag menar e höjning typ 200rpm så vaknar motorn=finlir!!! (japp vi prova olika proppellrar men vill ju topp speed med!!)
Användarvisningsbild
mr.b
Lite mer laddtryck
Inlägg: 13
Blev medlem: ons jan 17, 2007 4:47 pm
Ort: Jakobstad FIN

Re: Smuggler + b20 trimning

Inlägg av mr.b »

Läser lite här och var att limpan är det som brommsar på dessa motorer och har funderat att varför gör ingen en förlängningsbit mellan toppen och limpan så kanalen blir längre? Redan en decimeter skulle ju säkert vara hemmåt för flödet skulle man kunna tycka och borde ju inte vara något problem att tillverka. 2 avgasflänsar med rörstumpar emellan och kanske lite värmetrasa på det så det inte blir så hett just runtom, eller mantla och vatten genom.. (bara en tanke jag haft som någon kunde testa..)
Porsche 944 -86
BMW 320iA Touring .95
Buell xb9r -03
Chimo Cobra ~82
Marin san rafael ~98
Fötter -70
mauser240
Forumsberoende
Inlägg: 1476
Blev medlem: sön okt 26, 2014 6:25 pm

Re: Smuggler + b20 trimning

Inlägg av mauser240 »

Då kan man väl lika bra kapsla in ett trimgrenrör?
//MartinL
TMB
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 65
Blev medlem: mån apr 06, 2009 6:46 am

Re: Smuggler + b20 trimning

Inlägg av TMB »

Jeg går med samme tanker.
Men er redd for at det vil sprika da det er tynt godts i vanlige grenrør.
Skulle vært mulig med 4-1 grenrør.
Prøvde å kalkulere lengder på ett slikt grenrør, men fant ikke riktige verdier på v kammen og da blir ikke resultatene riktig.

Noen her som har lagde tilsvarende?
Skriv svar