Hej
Jag skulle vilja ha tips om kamaxel till en B20
Ute efter en modern någorlunda vass kam till min B20, som består av ett borrat b20 block till 92mm slipad vev h-profilstakar smidda kolvar så den blir på 2,3L steg 3 topp dubbla weber lättat svänghjul extraktor grenrör. inte turbo
Det viktiga är ett bra botten vrid och mellanregister och fin tomgång
tacksam för idéer och förslag
Med vänlig hälsning
Perra
Kamaxel val b20
-
- Topplocks-guru
- Inlägg: 6965
- Blev medlem: mån okt 15, 2007 10:00 pm
- Ort: Lund
- Kontakt:
Re: Kamaxel val b20
Enem H3 eller en bra kopia som är härdad.
Och bara Volvo lyftare, inga USA lyftare, dom har annan radie i botten.
Erland
Och bara Volvo lyftare, inga USA lyftare, dom har annan radie i botten.
Erland
Re: Kamaxel val b20
Jag bromsade min b20 nyss med Nh 193 kam.
192hk vid 6850rpm.37 graders tändning.
Vi ökade aldrig tändning mer för den gav så pass bra effekt utan en tendens till att spika.
Körde på vanlig v power 99 bränsle
Går mycket bra, samt gatvänlig.
Går garanterat att lirka fram några hk till men ska inte köra rally utan använder bilen som bruks:)
192hk vid 6850rpm.37 graders tändning.
Vi ökade aldrig tändning mer för den gav så pass bra effekt utan en tendens till att spika.
Körde på vanlig v power 99 bränsle
Går mycket bra, samt gatvänlig.
Går garanterat att lirka fram några hk till men ska inte köra rally utan använder bilen som bruks:)
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 246
- Blev medlem: fre okt 09, 2015 5:59 pm
Re: Kamaxel val b20
robban f vad kör du med för grenrör ?
Re: Kamaxel val b20
Grenröret är från Timo, jag har mätt upp det men slarvat bort de uppgifterna.
Tror det var ett av de grövre diameterna.
Blocket är borrat till 92 ska jag säga också.
Tror det var ett av de grövre diameterna.
Blocket är borrat till 92 ska jag säga också.
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: Kamaxel val b20
Hej skriv ihop lite mer data och lägg upp på dyno avdelningen på motor och bromsning sånt är intresant + lite bilderrobban f skrev:Jag bromsade min b20 nyss med Nh 193 kam.
192hk vid 6850rpm.37 graders tändning.
Vi ökade aldrig tändning mer för den gav så pass bra effekt utan en tendens till att spika.
Körde på vanlig v power 99 bränsle
Går mycket bra, samt gatvänlig.
Går garanterat att lirka fram några hk till men ska inte köra rally utan använder bilen som bruks:)
mvh jens
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Re: Kamaxel val b20
Hej det får jag göra, kammen blev bra till gatan inte för hysterisk.
Rena gubb kammen
Rena gubb kammen