Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: lör nov 17, 2018 1:54 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 6 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Kammaxel val?
InläggPostat: mån feb 28, 2005 5:00 pm 
Offline
Ganska mycket laddtryck

Blev medlem: tis feb 01, 2005 10:41 pm
Inlägg: 98
Ort: Hällevadsholm
Nån som har förslag på kammaxel val till min sugmotor?
Skall varvas nått så inåta helvete.. En med bra klipp i
kör med 2x48:or extractror o.s.v

_________________
Plast härdar kropp å själ


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån feb 28, 2005 8:33 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: sön aug 22, 2004 11:32 am
Inlägg: 3844
Ort: nord-norge, TROMSØ
til b20??? har kjørt med kg19 :D en rikti fresh sak... splitt durasjon,den kommer så tidli at bilen spinner på direkten på stadskjøring,å slutter svært sent av :wink:,men går svært pent.
regner med du har en RIKTIG portet topp :!: å eltronisk tenning.

_________________
caterpillar har alltid stooore turbos-å diesel


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån feb 28, 2005 9:45 pm 
Offline
No turbo shit - Just real power!
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre aug 27, 2004 8:26 pm
Inlägg: 1027
Ort: Knivsta
Varför inte KG's MR3/ MR5?

_________________
Axel Wall


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis mar 01, 2005 9:24 am 
Offline
Ganska mycket laddtryck

Blev medlem: tis feb 01, 2005 10:41 pm
Inlägg: 98
Ort: Hällevadsholm
Glömde skriva kör med b21

_________________
Plast härdar kropp å själ


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis mar 01, 2005 4:27 pm 
Offline
Sävar Turbo Racing
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Inlägg: 20585
Ort: Tomterna/sävar
Om budgeten är begränsad så har KG faktiskt en grym standard-lyftarkam som inte är så dyr, minns inte vad den hette (KG 9?). Den har ca 320 grader ventilspels-duration och hela 280 grader 0.05 tum duration (de flesta billiga 320 graders kammar har bara ca 265 grader dur vid 0.05). Kolla bara att den är slipad på en bra grundstomme.

_________________
Köpes volvo B17 vevaxel eller motor

Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225

Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | Willmans Däck | AGAP | VEMS


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis mar 01, 2005 8:24 pm 
Offline
Ganska mycket laddtryck

Blev medlem: tis feb 01, 2005 10:41 pm
Inlägg: 98
Ort: Hällevadsholm
gött det skall kanske testa en sån kammaxel..........

_________________
Plast härdar kropp å själ


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 6 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010