Kammaxel val?

Varje frän turbomotor grundas på en frän sugmotor!
P-O
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 98
Blev medlem: tis feb 01, 2005 10:41 pm
Ort: Hällevadsholm

Kammaxel val?

Inlägg av P-O »

Nån som har förslag på kammaxel val till min sugmotor?
Skall varvas nått så inåta helvete.. En med bra klipp i
kör med 2x48:or extractror o.s.v
Plast härdar kropp å själ
caterpillar
Forumsberoende
Inlägg: 3844
Blev medlem: sön aug 22, 2004 11:32 am
Ort: nord-norge, TROMSØ

Inlägg av caterpillar »

til b20??? har kjørt med kg19 :D en rikti fresh sak... splitt durasjon,den kommer så tidli at bilen spinner på direkten på stadskjøring,å slutter svært sent av :wink:,men går svært pent.
regner med du har en RIKTIG portet topp :!: å eltronisk tenning.
caterpillar har alltid stooore turbos-å diesel
Användarvisningsbild
Axel
No turbo shit - Just real power!
Inlägg: 1027
Blev medlem: fre aug 27, 2004 8:26 pm
Ort: Knivsta
Kontakt:

Inlägg av Axel »

Varför inte KG's MR3/ MR5?
Axel Wall
P-O
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 98
Blev medlem: tis feb 01, 2005 10:41 pm
Ort: Hällevadsholm

Inlägg av P-O »

Glömde skriva kör med b21
Plast härdar kropp å själ
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21678
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

Om budgeten är begränsad så har KG faktiskt en grym standard-lyftarkam som inte är så dyr, minns inte vad den hette (KG 9?). Den har ca 320 grader ventilspels-duration och hela 280 grader 0.05 tum duration (de flesta billiga 320 graders kammar har bara ca 265 grader dur vid 0.05). Kolla bara att den är slipad på en bra grundstomme.
P-O
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 98
Blev medlem: tis feb 01, 2005 10:41 pm
Ort: Hällevadsholm

Inlägg av P-O »

gött det skall kanske testa en sån kammaxel..........
Plast härdar kropp å själ
Skriv svar