lite sug här :)

Varje frän turbomotor grundas på en frän sugmotor!
dezzan
För mycket laddtryck
Inlägg: 439
Blev medlem: tis dec 14, 2004 11:42 pm
Kontakt:

lite sug här :)

Inlägg av dezzan »

:)
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10081
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av mattias »

Ja, det kan man ju säga. ;)
Efter omröstning så är avdelningen här, men det kanske tar ett tag för folk att inse att den finns. 8)
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Användarvisningsbild
fizz
För mycket laddtryck
Inlägg: 396
Blev medlem: fre nov 26, 2004 8:55 pm
Ort: Kumla/Örebro
Kontakt:

Inlägg av fizz »

jag gillar den iaf! ... :wink:
Older and YZer ....
Användarvisningsbild
Rogge
Forumsberoende
Inlägg: 1624
Blev medlem: ons mar 02, 2005 2:51 pm
Ort: Ängelholm

Inlägg av Rogge »

jo man känner ju suget i magen :lol:
de flesta kör väl turbo skulle jag tro
Jag har inte gjort sönder den, bara modifierat den utanför toleransområdet..
Madrace
För mycket laddtryck
Inlägg: 312
Blev medlem: tor nov 06, 2003 8:11 pm
Ort: Västerbotten

Inlägg av Madrace »

Hmm.. Har lite funderingar på att slänga på ett par weber 40 på en orginal 240 B21A. Frågan är om de märks nåt på effekten eller om jag måste dit med annan kam o extraktor. Ligger till så att jag kanske kommer över ett par nya webrar i kartong fast av gammla modellen och hade inte tänkt lägga ut en krona i onödan på den 240 som jag kör till o från jobbet med nu.
Isbil 142DL -74 mattsvart eldflammor B22 dubbla solex 45
164A -69 orginal
164A -72 trippel solex 45 bromsad 217 bakhjuls hk
164E -72 ombyggd 162 turbo
164E -74 trippel dellorto 45
960E/s90 -96 självklart 3.0
Simon01
För mycket laddtryck
Inlägg: 173
Blev medlem: tis aug 03, 2004 9:27 am
Ort: Jönköping

Inlägg av Simon01 »

mitt sug-projekt har halkat lite efter, vi hade ju påhälsning av lite starka vindar så man lär väl ha att göra i skogen några månader till.
Användarvisningsbild
Schlorven
Forumsberoende
Inlägg: 520
Blev medlem: ons mar 24, 2004 12:15 pm
Ort: Lycksele
Kontakt:

Inlägg av Schlorven »

Hehehe det verkar ju vara mest snack om gummibandsmotorer här :D

Annars är men ju sugen att bygga en högkopad 2,2l bmw M10 motor med mikuni förgasare och etanol som bränsle. Dock är ju suget starkt till att bygga en Turbo motor åxå. Mycke vill ha mer.
Användarvisningsbild
henkeboi
Forumsberoende
Inlägg: 1217
Blev medlem: ons aug 25, 2004 1:37 pm
Ort: Nyköping

Inlägg av henkeboi »

Klart att det ska finnas en avdelning för sugmotorer.? Ja gillar de iaf..även om den verkar ha lite svårt att komma igång :wink: ...
Användarvisningsbild
Rogge
Forumsberoende
Inlägg: 1624
Blev medlem: ons mar 02, 2005 2:51 pm
Ort: Ängelholm

Inlägg av Rogge »

själv kör jag ju med org b20 förutom en SU fugge
men planer finns ju på turbo.. men då måste jag lära mej mer först.. plus att jag tänker börja med sug..
Jag har inte gjort sönder den, bara modifierat den utanför toleransområdet..
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21678
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

mattias vi kanse skulle göra ett litet reportage om min 2.8 B20 med några bilder och så då blir det lite fart på denna avdelning. det skulle också va kul om B 20 sug linkvist skulle skriva lite om sin imponerande motor.
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10081
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av mattias »

Låter ju som ett trevligt förslag, jag kikar förbi här i dagarna så får vi se vad vi kan göra!

Jag har en kompis som ska bygga en sug-B20 och tänkt sig vara klar i höst med motorn, den kan vi kika närmare på också. Han behöver massor av råd också, och då behövs ju den här delen av forumet. ;)
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Användarvisningsbild
Lindqvist Racing
För mycket laddtryck
Inlägg: 290
Blev medlem: mån nov 15, 2004 8:43 pm
Ort: Ronneby

Inlägg av Lindqvist Racing »

Ser fram emot lite info om din 2,8 L B20, Jens.Den där toppen skulle vara kul att se någon bild på. Kan ge info om min motor om så önskas, jag håller på med nya toppen nu.
caterpillar
Forumsberoende
Inlägg: 3844
Blev medlem: sön aug 22, 2004 11:32 am
Ort: nord-norge, TROMSØ

Inlägg av caterpillar »

er åsså intr i hvordan en 2,8 b20 ser ut................... :D :D
caterpillar har alltid stooore turbos-å diesel
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21678
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

Lindqvist Racing skrev:Ser fram emot lite info om din 2,8 L B20, Jens.Den där toppen skulle vara kul att se någon bild på. Kan ge info om min motor om så önskas, jag håller på med nya toppen nu.
jag ska fixa nåra bilder och skriva ner lite fakta om rullarn motorn. det skulle vara mycket kul att få lite djupare fakta/bilder om din motor också. OBS ! jag hörde att halvarsson raceing höll på bygga en fodrad B20 storkubikar också!
Skriv svar