dubbla stromberg

Varje frän turbomotor grundas på en frän sugmotor!
Användarvisningsbild
greven
För mycket laddtryck
Inlägg: 102
Blev medlem: sön jan 23, 2005 7:42 pm
Ort: örebro

dubbla stromberg

Inlägg av greven »

har hängt på dubbla stromberg i
min amazon men verkar behöva lite kärlek...nån som vet nån sida eller har info om såna?
lindblad
För mycket laddtryck
Inlägg: 292
Blev medlem: mån nov 24, 2003 9:25 pm
Ort: Lycksele

Inlägg av lindblad »

då e ju frågan.. vad vill du veta? eller e du ute efter renoveringsprylar?
suzuki 1127cc turbo
Användarvisningsbild
greven
För mycket laddtryck
Inlägg: 102
Blev medlem: sön jan 23, 2005 7:42 pm
Ort: örebro

Inlägg av greven »

typ sprängskiss.sitter lite vaccum(?)slangar i luftburken bla,och om nån har kört med dubbla,bra eller anus/hur långt hänger dom med. :?
Användarvisningsbild
henkeboi
Forumsberoende
Inlägg: 1217
Blev medlem: ons aug 25, 2004 1:37 pm
Ort: Nyköping

Inlägg av henkeboi »

kolla på amazonklubben.se ,på forumet har de en informationstråd om SU modell HIF6 och nån mer. hur långt dom hänger med beror på vilken modell av SU du har. själv tänkte jag hoppas på o få ut runt 300hk med dubbla SU och turbo i amazon me b20. olika på en sugmotor.
Användarvisningsbild
greven
För mycket laddtryck
Inlägg: 102
Blev medlem: sön jan 23, 2005 7:42 pm
Ort: örebro

Inlägg av greven »

har kollat trådarna där tidigare,men ingen verkar köra dubbla stromberg.vet att dubbla su skickar rätt friskt med soppa,frågan är om stromberg är bättre eller sämre :?
Användarvisningsbild
ama tic
För mycket laddtryck
Inlägg: 459
Blev medlem: sön aug 01, 2004 9:20 pm
Ort: M-lund Småland
Kontakt:

Inlägg av ama tic »

Ingen som har funderat på att trycka genom en SU hif 44?
Volvo p1800 1966

http://hem.passagen.se/gsson_carlink/
----------------------------------
Användarvisningsbild
henkeboi
Forumsberoende
Inlägg: 1217
Blev medlem: ons aug 25, 2004 1:37 pm
Ort: Nyköping

Inlägg av henkeboi »

Larsat ska köra med dubbla stromberg o turbo.
Jag ska använda SU HIF6or. SU (iaf dom som jag har) har större spjäll och insugsdiameter än strombergarna, skiljer bara några mm och hjar ju inte lika stor betydelse på en turbomotor..men EN stromberg med 2,5-3mm nålventil, slipad nål och malpassi bränslesystem skall räcka till runt 200hk. vilket borde betyda att 2st räcker till ca400hk om man på så sätt beräknar bränslemängden. så är nog ingen fara. men större nålventiler måste du ha. köp 2.5mm eller borra.

mvh

Henke
Användarvisningsbild
greven
För mycket laddtryck
Inlägg: 102
Blev medlem: sön jan 23, 2005 7:42 pm
Ort: örebro

Inlägg av greven »

låter ju toppen.jag ska iochförsej inte ladda med dom,amazonen ska vara en vansinnig sugis.har därimot en strombergare på mitt trikeprojekt som har bekantat sej med en snäcka :D.polarn var förbi och trycktätade den idag och slipade nålen.ska bara ta mej tid med bromsar och hänga i andra drivlinan,sen är det nog äntligen dags för provruppning :twisted:
Användarvisningsbild
henkeboi
Forumsberoende
Inlägg: 1217
Blev medlem: ons aug 25, 2004 1:37 pm
Ort: Nyköping

Inlägg av henkeboi »

greven skrev:låter ju toppen.jag ska iochförsej inte ladda med dom,amazonen ska vara en vansinnig sugis.har därimot en strombergare på mitt trikeprojekt som har bekantat sej med en snäcka :D.polarn var förbi och trycktätade den idag och slipade nålen.ska bara ta mej tid med bromsar och hänga i andra drivlinan,sen är det nog äntligen dags för provruppning :twisted:
ofan..jungle riders? den kommer nog gå bra :D
Skriv svar