Olja hit och olja dit

Varje frän turbomotor grundas på en frän sugmotor!
JAS
För mycket laddtryck
Inlägg: 275
Blev medlem: tor sep 02, 2004 7:21 pm

Olja hit och olja dit

Inlägg av JAS »

Hur ska jag dra slangarna mellan insug, bromsservo, ventilkåpelocket och grejen på sidan... på B20?
Klaga inte på min vackra bild :P

Bild

Tacksam om ni snabbt drar iväg ett svar

mvh jas
Användarvisningsbild
Ersviken
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 2827
Blev medlem: ons nov 19, 2003 6:55 pm
Ort: Umeå

Inlägg av Ersviken »

Du kopplar in 2an till 4an så du får fungerande bromssservo.


1an och 3an går att koppla ihop med ett stort t-kors, från detta kan man sedan dra en slang till luftfiltret (om det finns uttag på filtrena för det)
eller så kan man dra slangen till ett löst filter som man kan sätta på valfri plats i motorrummet.
Kan ta ett kort på hur det ser ut under huven på min traktor senare idag.
JAS
För mycket laddtryck
Inlägg: 275
Blev medlem: tor sep 02, 2004 7:21 pm

Inlägg av JAS »

Okej! fint, då ska jag ut i garaget på direkten...

tack
Användarvisningsbild
fizz
För mycket laddtryck
Inlägg: 396
Blev medlem: fre nov 26, 2004 8:55 pm
Ort: Kumla/Örebro
Kontakt:

Inlägg av fizz »

3:an ska jue inte ha vakuum .. så är det inte kopplat orginal iaf. ..
den går till luftfiltret ... antagligen för att få cirkulation på luften genom motorn ...
Older and YZer ....
JAS
För mycket laddtryck
Inlägg: 275
Blev medlem: tor sep 02, 2004 7:21 pm

Inlägg av JAS »

Det får den ju inte om man bara kopplar den till ett luftfilter?
Användarvisningsbild
fizz
För mycket laddtryck
Inlägg: 396
Blev medlem: fre nov 26, 2004 8:55 pm
Ort: Kumla/Örebro
Kontakt:

Inlägg av fizz »

såg att jag läste lite snabbt ... :?

1:an ska ha vakuum .. från insuget ...

(eftersom detta är sugmotorforumet, hade du byggt turbo hade det blitt annorlunda.. :) )
Older and YZer ....
Användarvisningsbild
Ersviken
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 2827
Blev medlem: ons nov 19, 2003 6:55 pm
Ort: Umeå

Inlägg av Ersviken »

1an behöver inte alls ha vaccum....
på b18 går den slangen ut under bilen men på b20 kom krav på att man inte fick ha öppen ventilation så där drog man ventilationen till insuget istället, detta för att dra in oljeångorna i motorn igen, ska man inte besikta motorn med dubbla webrar så kan man lika gärna dra alla ventilation till ett seperat filter, drar man in vevhusventilationen i motorn igen så drar ju motorn i sig onödig varmluft ;)
Användarvisningsbild
ama tic
För mycket laddtryck
Inlägg: 459
Blev medlem: sön aug 01, 2004 9:20 pm
Ort: M-lund Småland
Kontakt:

Inlägg av ama tic »

Man får väl inte besikta med dubbla weber??
Volvo p1800 1966

http://hem.passagen.se/gsson_carlink/
----------------------------------
Användarvisningsbild
fizz
För mycket laddtryck
Inlägg: 396
Blev medlem: fre nov 26, 2004 8:55 pm
Ort: Kumla/Örebro
Kontakt:

Inlägg av fizz »

inte med öppen vevhusventilation heller .. :wink:
Older and YZer ....
dezzan
För mycket laddtryck
Inlägg: 439
Blev medlem: tis dec 14, 2004 11:42 pm
Kontakt:

Inlägg av dezzan »

har aldrig haft problem med att besiktiga med weber förgasare.
JAS
För mycket laddtryck
Inlägg: 275
Blev medlem: tor sep 02, 2004 7:21 pm

Inlägg av JAS »

Det sägs att bilprovningen ska bli lite småputt när man kör med dubbla webrar. Men jag lär väl se när det är dags i november :P
Skriv svar