Vad tror ni jag landar på för effekt?
Vad tror ni jag landar på för effekt?
Receptet är:
B20
R-kam,
Maxportad och planad topp, 46-38,5 ventiler
(ungefär som steg 3, KG trimning)
Dubbla weber 45:or
2,5tums avgassystem
Vad skulle ni gissa?
mvh jas
B20
R-kam,
Maxportad och planad topp, 46-38,5 ventiler
(ungefär som steg 3, KG trimning)
Dubbla weber 45:or
2,5tums avgassystem
Vad skulle ni gissa?
mvh jas
Re: Vad tror ni jag landar på för effekt?
Ska du köra den på rullande landsväg eller nått sen för att kolla? Ska själv bygga en liknande motor fast borrad till 92mm, 86mm strokervev & vems insprutning istället. Har själv ingen aning om vad man kommer att landa på.JAS skrev:Receptet är:
B20
R-kam,
Maxportad och planad topp, 46-38,5 ventiler
(ungefär som steg 3, KG trimning)
Dubbla weber 45:or
2,5tums avgassystem
Vad skulle ni gissa? mvh jas
Re: Vad tror ni jag landar på för effekt?
Jag får se... beror påVolvo142 skrev:Ska du köra den på rullande landsväg eller nått sen för att kolla? Ska själv bygga en liknande motor fast borrad till 92mm, 86mm strokervev & vems insprutning istället. Har själv ingen aning om vad man kommer att landa på.
En B20 som KGtrimning.com har byggt:
Programmerbar tändning och bränsleinsprutning från HESTEC.
Borrad till 92mm försedd med smidda kolvar och vevstakar i stål.
Steg 5 topp med 46/40 ventiler.
MR3 kamaxel (V-LYFT, 0-SPEL:13.9, NOCKVINKEL: 101°, DURATION: 320°.
Rullvippor och heltäckande brygga. Med mera.
Effekt:
200HK/6150 rpm
Vridmoment:
25.5 Kpm/5100 rpm
Programmerbar tändning och bränsleinsprutning från HESTEC.
Borrad till 92mm försedd med smidda kolvar och vevstakar i stål.
Steg 5 topp med 46/40 ventiler.
MR3 kamaxel (V-LYFT, 0-SPEL:13.9, NOCKVINKEL: 101°, DURATION: 320°.
Rullvippor och heltäckande brygga. Med mera.
Effekt:
200HK/6150 rpm
Vridmoment:
25.5 Kpm/5100 rpm
Ja, om man bara hade pengarna så .140ttic skrev:En B20 som KGtrimning.com har byggt:
Programmerbar tändning och bränsleinsprutning från HESTEC.
Borrad till 92mm försedd med smidda kolvar och vevstakar i stål.
Steg 5 topp med 46/40 ventiler.
MR3 kamaxel (V-LYFT, 0-SPEL:13.9, NOCKVINKEL: 101°, DURATION: 320°.
Rullvippor och heltäckande brygga. Med mera.
Effekt:
200HK/6150 rpm
Vridmoment:
25.5 Kpm/5100 rpm
Blir skoj att se vad jag och JAS kan komma att hamna på för effekt. Iof så är det ju svårt att jämföra mot KG:s då vi inte bromsar på samma ställe osv.
Härligt . Själv ska jag borra mitt block imorgon så min B20 motor är inte klar på nån vecka iallafall. Du måste ju bjuda på nå bilder & en film snart då .JAS skrev:Pulade tillbaka motorn i volvon i förrgår, blev helt klart roligare att köra. Även om den gick som en kratta, ska ställa in tändningen rätt och justrera förgasarna... blev hafsigt gjort när man hade en arg flickvän less på att vänta runt huvudet
-
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 1711
- Blev medlem: fre apr 02, 2004 5:08 pm
- Ort: Sävar
- Kontakt: