o-ringar

Varje frän turbomotor grundas på en frän sugmotor!
Mr. 142
För lite laddtryck
Inlägg: 7
Blev medlem: lör jun 04, 2005 7:26 pm

o-ringar

Inlägg av Mr. 142 »

ni pratar om att fräsa ut och lägga pianotråd pp på blocket och ått om o-ringar? är de för att sänka kompet eller?
någon som vet kan väl beskriva de lite nämre=)


tacksam för svar. :shock:
Cassius
Forumsberoende
Inlägg: 1012
Blev medlem: tis jan 25, 2005 7:43 pm
Ort: Göteborg

Inlägg av Cassius »

De är väl för att slippa blåsa topppackningen såfort man laddar lite extra med turbon har jag för mig. De är ju betydligt billigare än att beställa specialpackningar från andra sidan jorden! Sänker kompet gör man inte i alla fall.
Manta A Rallye - Såld till Polen
Kadett C -76, på gång med V8 från Audi
Audi V8 -91, med RS4 B7 V8
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
Mr. 142
För lite laddtryck
Inlägg: 7
Blev medlem: lör jun 04, 2005 7:26 pm

Inlägg av Mr. 142 »

tack för svaret.

men finns de någon yttligare som kan förklara lite nämre på ämmnet?
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10081
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av mattias »

Att ha O-ringar på en sugmotor är mindre lönt.

Läs speciellt den här tråden:
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... ht=oringat

Sök annars på "oringat" så hittar du en del läsning.

*** Tråd låst ***
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Låst