Förgasarbestyckning?

Varje frän turbomotor grundas på en frän sugmotor!
Cassius
Forumsberoende
Inlägg: 1012
Blev medlem: tis jan 25, 2005 7:43 pm
Ort: Göteborg

Förgasarbestyckning?

Inlägg av Cassius »

Då min 1200 motor skar och bilen ska igång snarast blir de ett hopkok från 1200S motorn och en gammal 1000cc motor av samma typ!

*1200 kammen (1mm högre lyft och 4 graders längre insugs duration mot 1000cc kammen)
*Planad och ev lite portad 1200 topp (1mm grövre insugsventiler mot 1000cc toppen)
*1200S gasaren, en 35mm Solex PDSI

1000 kubikarn ger med 8:1 i komp och en 30mm Solex PDSI samt en mildare kam 50hk. Jag hoppas att den orörd ska få typ 60hk med 10:1 i komp, tror ni de går? Kanske man ska satsa på högre komp t.o.m? Den ska köras på 95 oktan. Eller vinner man mer på att köra 10:1 och ställa upp tändningen istället?

Sen så tänkte jag bestycka om gasaren för de lilla extra ;) Allt bara för skojs skull egentligen samt för att veta att man gjort de nångång :D Frågan är bara hur mycke mer man ska mata, nån som vågar gissa?

Huvudmunstycket idag är 122,5 och luftmunstycket 90. Blir 130 på huvud och orört luftmunstycke fel eller tror ni man kan vinna ett par extra pållar? Ska man gå ännu längre t.o.m kanske? Kom med tips och trix nu! :D

Edit: Detta är bara för tillfället! Vet att jag frågat en del om bonntrim tidigare men de övergav jag, då tiden finns kommer de att byggas in en 2 liters OHC motor istället, men den tiden finns inte nu, bilen ska rulla så snart som möjligt!!
Manta A Rallye - Såld till Polen
Kadett C -76, på gång med V8 från Audi
Audi V8 -91, med RS4 B7 V8
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
Användarvisningsbild
ama tic
För mycket laddtryck
Inlägg: 459
Blev medlem: sön aug 01, 2004 9:20 pm
Ort: M-lund Småland
Kontakt:

Inlägg av ama tic »

har du planat toppen något hur mycket kan man ta?
Volvo p1800 1966

http://hem.passagen.se/gsson_carlink/
----------------------------------
Skriv svar