Keihin FCR för volvo, som det ska se ut
Re: Keihin FCR för volvo, som det ska se ut
bjuder på varvstopp och testar launch
http://www.youtube.com/watch?v=P7tCikjtb6Y&" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=P7tCikjtb6Y&" onclick="window.open(this.href);return false;
/Niklas Eliasson
Portning, ventilslipning, MIRA-fräsning, svarvning, montering utväxlingar, provtryckning av tryckplattor mm.
F-skatt
0761460960
Portning, ventilslipning, MIRA-fräsning, svarvning, montering utväxlingar, provtryckning av tryckplattor mm.
F-skatt
0761460960
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: Keihin FCR för volvo, som det ska se ut
0.95 på full gas då har ni nog lite att hämta medstörre huvudmunstycken eller om det bara är på riktigt höga rpm mindre luft.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Re: Keihin FCR för volvo, som det ska se ut
"öppet luftfilter och jappsdämpare"
Låter fint!
Låter fint!
Re: Keihin FCR för volvo, som det ska se ut
Tackar
Har bestyckat om idag till 48 lågfart, 190 huvudmunstycke, sänkt nålarna 2 hack och kopplat in acc-pumparna.
Svarar bättre på gasen och har märkbart mer effekt på fullgas med lambda 0.85-0.90.
Byte till riktig topp snart, även ganska sugen på en bakaxel med locker och typ 4.80:1 i bakaxeln.
Har bestyckat om idag till 48 lågfart, 190 huvudmunstycke, sänkt nålarna 2 hack och kopplat in acc-pumparna.
Svarar bättre på gasen och har märkbart mer effekt på fullgas med lambda 0.85-0.90.
Byte till riktig topp snart, även ganska sugen på en bakaxel med locker och typ 4.80:1 i bakaxeln.
/Niklas Eliasson
Portning, ventilslipning, MIRA-fräsning, svarvning, montering utväxlingar, provtryckning av tryckplattor mm.
F-skatt
0761460960
Portning, ventilslipning, MIRA-fräsning, svarvning, montering utväxlingar, provtryckning av tryckplattor mm.
F-skatt
0761460960
Re: Keihin FCR för volvo, som det ska se ut
Locker är inge och ha, svetsa eller köp nån bättre diff istället du.
Re: Keihin FCR för volvo, som det ska se ut
http://www.youtube.com/watch?v=WieRSwaHBMU" onclick="window.open(this.href);return false;
Haha, gungar nå sjukt med den 45000 mil gamla upphängningen och kapade fjädrar, men bredast gick det nog.
Men riktiga bilsteindämpare, Lesjöfors fjädrar och en bakaxel med torsendiff och nån utväxling runt 5:1 är på gång.
Haha, gungar nå sjukt med den 45000 mil gamla upphängningen och kapade fjädrar, men bredast gick det nog.
Men riktiga bilsteindämpare, Lesjöfors fjädrar och en bakaxel med torsendiff och nån utväxling runt 5:1 är på gång.
/Niklas Eliasson
Portning, ventilslipning, MIRA-fräsning, svarvning, montering utväxlingar, provtryckning av tryckplattor mm.
F-skatt
0761460960
Portning, ventilslipning, MIRA-fräsning, svarvning, montering utväxlingar, provtryckning av tryckplattor mm.
F-skatt
0761460960
- Rasmus Annander
- Forumsberoende
- Inlägg: 627
- Blev medlem: fre nov 24, 2006 8:58 pm
- Ort: Eksjö
- Kontakt:
Re: Keihin FCR för volvo, som det ska se ut
ser ut som den slår i genomslagnings gummina? .. kapa dom så blir de nog mindre gung
har köpt en Rallycross 242 kaross som ska göras iordning till supernationell 2400
Re: Keihin FCR för volvo, som det ska se ut
som sagt så ska jag fixa allt som har med väghållning att göra, men nu så studsar den på genomslagsgummina.
/Niklas Eliasson
Portning, ventilslipning, MIRA-fräsning, svarvning, montering utväxlingar, provtryckning av tryckplattor mm.
F-skatt
0761460960
Portning, ventilslipning, MIRA-fräsning, svarvning, montering utväxlingar, provtryckning av tryckplattor mm.
F-skatt
0761460960
Re: Keihin FCR för volvo, som det ska se ut
Istället för lesjöforsfjädrar ska jag tipsa dig om voc rallyfjäder fram, bak kör du volvo 745 lastfjäder. Blir fin neutral balans om du kombinerar med 23mm kränghämmare fram och 19mm bak. Lesjöfors fjädrarna är alldeles för mjuka för att vara värda sina pengar.NikkO skrev:http://www.youtube.com/watch?v=WieRSwaHBMU
Haha, gungar nå sjukt med den 45000 mil gamla upphängningen och kapade fjädrar, men bredast gick det nog.
Men riktiga bilsteindämpare, Lesjöfors fjädrar och en bakaxel med torsendiff och nån utväxling runt 5:1 är på gång.
Re: Keihin FCR för volvo, som det ska se ut
Keihin FCR 39or inköpta och ska monteras i min 244dl -75 med b20. Skall köras på e85, kommer byggas för att tjejen ska kunna ha bilen till och från jobbet bla och jag ska ha den som dragbil så bottendrag är prioriterat och varvstopp kring 6000 rpm. Kommer köra med std-koppling, m40 låda och 4.10 utväxling.
/Niklas Eliasson
Portning, ventilslipning, MIRA-fräsning, svarvning, montering utväxlingar, provtryckning av tryckplattor mm.
F-skatt
0761460960
Portning, ventilslipning, MIRA-fräsning, svarvning, montering utväxlingar, provtryckning av tryckplattor mm.
F-skatt
0761460960
Re: Keihin FCR för volvo, som det ska se ut
Bjuder på några bättre bilder
JE-kolvar till nya motorn
Ska köpa en strokervev, blir 2.9 liters...
Håller även på att hjälpa Christer på "bra i gasen" med färdigbreddade fcr41or till ex Volvo b230, finns det intresse här för något sådant? Kommer ha en smart lösning där man snabbt och enkelt kan ändra trattlängd utan att byta tratten. Ska testa detta på 945an när den bromsas med nya 2.9 liters motorn.
Ska testa en prototyp på 945an med variabel insugslängd, kommer info om det sen beroende på om det går åt helvete eller om det blir lyckat...
JE-kolvar till nya motorn
Ska köpa en strokervev, blir 2.9 liters...
Håller även på att hjälpa Christer på "bra i gasen" med färdigbreddade fcr41or till ex Volvo b230, finns det intresse här för något sådant? Kommer ha en smart lösning där man snabbt och enkelt kan ändra trattlängd utan att byta tratten. Ska testa detta på 945an när den bromsas med nya 2.9 liters motorn.
Ska testa en prototyp på 945an med variabel insugslängd, kommer info om det sen beroende på om det går åt helvete eller om det blir lyckat...
/Niklas Eliasson
Portning, ventilslipning, MIRA-fräsning, svarvning, montering utväxlingar, provtryckning av tryckplattor mm.
F-skatt
0761460960
Portning, ventilslipning, MIRA-fräsning, svarvning, montering utväxlingar, provtryckning av tryckplattor mm.
F-skatt
0761460960
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 986
- Blev medlem: tis jul 06, 2010 10:05 pm
- Ort: Stockholm, Haninge
Re: Keihin FCR för volvo, som det ska se ut
Detta är riktigt intressant Ska bli kul att se vad du får ut ur 2.9 litarn
Tommy Landholm
Keihin FCR för volvo, som det ska se ut
Vad är de för komphöjd på je kolvarna?
Svetsar de mest.
Flänsar kan ordnas.
Ulf Norss
0709325601
Flänsar kan ordnas.
Ulf Norss
0709325601
Re: Keihin FCR för volvo, som det ska se ut
30.80mm
/Niklas Eliasson
Portning, ventilslipning, MIRA-fräsning, svarvning, montering utväxlingar, provtryckning av tryckplattor mm.
F-skatt
0761460960
Portning, ventilslipning, MIRA-fräsning, svarvning, montering utväxlingar, provtryckning av tryckplattor mm.
F-skatt
0761460960
Re: Keihin FCR för volvo, som det ska se ut
Fränt att se att fler provar på detta Håller själv på att bygga liknande! Fast ditt var mer seriöst än mitt!
Jag flyttar inte isär alla 4 förgasarna utan att komma köra med den "2 å 2" så insugninsrören kommer svänga lite.
Jag flyttar inte isär alla 4 förgasarna utan att komma köra med den "2 å 2" så insugninsrören kommer svänga lite.