Matti johansson skrev:kadett.
det blir faktiskt exaktare än du tror, trots flex i både bussningar och däck. då detta flexet följer effekten till viss del.
jag spänner sällan ner bilarna utan deras egna tyngd får sköta greppet ihop med värmda däck och remspray som beltgrip.
En Navdyno mäter ju exaktare, men man får också gissa sig till transmissionens förluster, vilket inte skulle funka här med olika växellådor axlar o bilar.
Vi får göra så gott som går, med likvärdiga däck . samma lufttryck och samma fastspänning.
// Matti
Ja, man får göra det bästa av situationen helt klart.
Bara lite roligt hur det i normala fall ska vara exakt på tiondelen hela tiden.
Kommer nån med minsta spekulation så blir han kapad vid fotknölarna omgående.
Och nu då det är tävling så ansåg jag iaf att det ska vara 100%
Mvh
///
AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning!
Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent
bedragare!