Kina webrar ?

Varje frän turbomotor grundas på en frän sugmotor!
loop
Forumsberoende
Inlägg: 1589
Blev medlem: tor apr 14, 2005 10:29 pm
Ort: Hässleholm

Re: Kina webrar ?

Inlägg av loop »

Men gamla begagnade som allsköns tokar skruvat på är bättre alltså?
Användarvisningsbild
Gson-Power
Lite mer laddtryck
Inlägg: 47
Blev medlem: ons aug 01, 2012 10:04 pm
Ort: Dalarna
Kontakt:

Re: Kina webrar ?

Inlägg av Gson-Power »

Jag tror att dom duger gott till att "skänkas" bort i Folkrace......
Mvh// Tomas
www.gsonpower.n.nu
Pacman
Forumsberoende
Inlägg: 1756
Blev medlem: ons apr 25, 2007 11:05 am
Ort: Skånska Landsbygden

Re: Kina webrar ?

Inlägg av Pacman »

Kineser är väldigt duktiga på att kopiera. Dessutom lägger många tillverkare sin nyproduktion i Kina numera vilket betyder att även originalen är producerade i Kina även om design och konstruktion är gjort nån annanstans.
Det öppnar då dörrarna till nåt som kallas "kvällsproduktion" dvs mörkad överproduktion av originalprodukter. Beställaren (t.ex Sabelt) beställer en produktion av 10000 enheter av nåt (t.ex ett 4p-bälte) färdigt packat i en färgglad kartong. Fabriken producerar dessa 10000 enheter åt sin kund och allt är klart. Alla papper om sekretess, kvalitet, certifikat etc är i ordning. Vad kunden inte vet är att fabriken inte gjort 10000 enheter utan 50000. De andra 40000 skeppas ut till ett nätverk av bulvaner som säljer dessa som "kopior" på ebay m.fl nätbutiker för priser långt under vad produkterna eg ska kosta.

Jag har precis köpt mig ett sådant bälte för att se vad det är för nåt.
Hemma på köksbordet har det kostat mig 477:- inkl frakt och avgifter.
I rallybutiken kostar det över 2000:-
Jag har visat upp det för flera vänner som sysslar med motorsport på olika nivåer inom förbundet och alla säger att det måste vara ett original med tanke på kvalitet och finish. Det står "Made in Italy" på alla etiketter inkl FIA-etiketterna samt ingjutet i spännet. Det kom i en lackad röd Sabelt-kartong med all text på engelska. Inte en kinesisk symbol nånstans. Försäkrat värde på frakten: $8...vilket jag tror är precis vad den är värd i kinesernas ögon!

Bara för att prylen är tillverkad i Kina behöver den inte vara dålig. Nästan alla tillverkare av vevstakar har lagt sin produktion i Kina. Telefoner och elektronik...Kina. Turboaggregat...Kina. Tunga maskiner som fräsar och svarvar....Kina.
Kineser är duktiga på att producera och sålänge konstruktionen och designen styrs av folk som vet vad de gör så spelar det ingen roll vad produkterna görs.
//Pacman
(Patrik Ståhl)
wuffee
Forumsberoende
Inlägg: 892
Blev medlem: mån jan 21, 2008 4:40 pm
Ort: Eksjö

Kina webrar ?

Inlägg av wuffee »

Men man ske heller inte gnälla sen när förtag får lägga ner å arbetslösheten ökar.. (tänker i lite större banor än just fuggarna nu ;) )
Man köper en billig bil tex kia istället för tex en saab när de fanns.. Hade folk (mig inkluderat) tänkt mer "patrioriskt" så hade man förmodligen räddat många jobb..
Svetsar de mest.
Flänsar kan ordnas.
Ulf Norss
0709325601
Pacman
Forumsberoende
Inlägg: 1756
Blev medlem: ons apr 25, 2007 11:05 am
Ort: Skånska Landsbygden

Re: Kina webrar ?

Inlägg av Pacman »

Visst är det så. Internet har förstört ekonomin för många länder i världen ;)
//Pacman
(Patrik Ståhl)
alfi
För mycket laddtryck
Inlägg: 298
Blev medlem: tis mar 14, 2006 8:28 pm
Ort: Oskarshamn

Re: Kina webrar ?

Inlägg av alfi »

Spjällaxlarna är kullagrade. Kommer snart att gå ett antal folkracebilar med dessa ev rallycross enkel också. Får väl höra vad dom har att säga sen. Har själv köpt grejer från Kina som har varit förskräckligt dåliga bl.a. Btr från kl racing. Men dess verkar vara schysta. Men håller me skulle man få välja fritt utan att tänka på plånboken så skulle jag aldrig heller använda nått från Kina, det smakar trots allt lite beskt.
mrolsson
Lite mer laddtryck
Inlägg: 25
Blev medlem: tis maj 01, 2012 8:36 pm

Re: Kina webrar ?

Inlägg av mrolsson »

Måste man inte alltid köpa munstycken även om man har en original weber?

Lät ju lite korkat det argumentet.
TVR
För mycket laddtryck
Inlägg: 228
Blev medlem: fre dec 08, 2006 10:46 am
Ort: Göteborg

Re: Kina webrar ?

Inlägg av TVR »

Poängen var att Kina E-rören och munstyckena kan vara av sämre kvalité och vara en akilleshäl. I det test som alfi gjort hade de ju flyttat över allt från ett par original weber. Då vet man inte om de Kinadelarna var bra eller dåliga.
Man måste inte nödvändigtvis alltid köpa nya munstycken, E-rör och övrigt. Letar man begagnat så kan man ju faktiskt hitta ett set som är färdigbestyckade till ens egen motor. Åtminstone med med rätt E-rör och skapligt rätt setup i övrigt. Sen beror det ju på hur noggrann man vill vara när man bestyckar. Dock blir det ju givetvis ingen skillnad mellan ny original eller ny Kina men det var som sagt inte det som var poängen....
RICKARD B
För mycket laddtryck
Inlägg: 315
Blev medlem: ons aug 10, 2011 10:26 pm
Ort: vimmerby

Re: Kina webrar ?

Inlägg av RICKARD B »

Hej . Vart det nått mer test med dessa förgasare? Är det nått o ha ? Funderar sj på att köpa några till min 245a nu till vinterbilen. Mvh Rickard
old volvo`s never dies they only goes faster

RICKE88_@hotmail.com
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Re: Kina webrar ?

Inlägg av Jens Gustavsson »

4 punkts kopia bälten från kina :) kan bli den sämsta/sista affären man gör. vist mycket görs i kina men då det säljs via original tillvärkaren så har den ändå passerat nån kvalitets kontroll säkert.

tur att vi i umeå har europa kontoret för simpson, känns bättre tycker jag :thumbright: http://simpson-europe.com/index.php?route=common/home

mvh jens
alfi
För mycket laddtryck
Inlägg: 298
Blev medlem: tis mar 14, 2006 8:28 pm
Ort: Oskarshamn

Re: Kina webrar ?

Inlägg av alfi »

Svar till Rickard. Japp jag har kört ett par på min 242 dom fungerade helt ok hade bredbandslambda i. Dom är till synes mycket finare i gjutningen än dom spanska webrarna. Har sålt säkert 15 par fajs ingen av köparna har haft något att anmärka på
RICKARD B
För mycket laddtryck
Inlägg: 315
Blev medlem: ons aug 10, 2011 10:26 pm
Ort: vimmerby

Re: Kina webrar ?

Inlägg av RICKARD B »

Ok. Ja fick tag i ett par Italienska webrar för en bra peng så det har löst sig men nu letar jag efter några vettiga trattar till dom mä. Vilken längd ska man ha??
old volvo`s never dies they only goes faster

RICKE88_@hotmail.com
volyota
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 57
Blev medlem: tor jun 24, 2010 7:10 pm
Ort: avesta
Kontakt:

Re: Kina webrar ?

Inlägg av volyota »

http://www.webercarbsdirect.com/ titta på den här sidan webrar av alla sorter
loop
Forumsberoende
Inlägg: 1589
Blev medlem: tor apr 14, 2005 10:29 pm
Ort: Hässleholm

Re: Kina webrar ?

Inlägg av loop »

Finns det nån i Sverige som säljer stående Fajs 44 IDF eller liknande?
mekomaskin
För mycket laddtryck
Inlägg: 216
Blev medlem: mån aug 18, 2008 8:49 pm

Re: Kina webrar ?

Inlägg av mekomaskin »

Jag tror at folkraceshoppen har dom nu
Micke
Skriv svar