glasfiberinsug?

Varje frän turbomotor grundas på en frän sugmotor!
ace_of_cloves
För mycket laddtryck
Inlägg: 306
Blev medlem: sön feb 06, 2011 8:23 pm
Ort: Finland

glasfiberinsug?

Inlägg av ace_of_cloves »

är egentligen inte hela som blir glasfiber utan det är röret som kommer mellan spjället och luftvågen (k-jet.), det kommer att bli två delat (skarvet längsmed)

hiss eller diss?
hauge
Forumsberoende
Inlägg: 1063
Blev medlem: lör jan 30, 2010 9:46 pm
Ort: Eslöv

Re: glasfiberinsug?

Inlägg av hauge »

varför ? Du lär inte spara nån vikt att tala om eller göra nån annan vinst med det. Jag ser mest en potentiell källa för strul (men jag är lite lat också).

Men gör man det för att det är kul så okej.

det är väl inga principiella problem med det. Min 1:a tanke är hur få tätt i anslutningarna ?
Sen kom en annan tanke upp (en principiell): Det röret/slangen brukar vara i gummi för att ta upp motorns rörelser
*utan laddtryck än så länge, men en Eaton 122 skulle smaka gott*
ace_of_cloves
För mycket laddtryck
Inlägg: 306
Blev medlem: sön feb 06, 2011 8:23 pm
Ort: Finland

Re: glasfiberinsug?

Inlägg av ace_of_cloves »

Nån vikt hade jag inte tänkt spara, ser det mest som en kul grej att göra. Anledningen till att göra det så blir att det kommer att bli snäva krokar om jag använder mig av en slang.

Går ju att gjuta/limma fast en rörbit i båda ändarna.

Luftvågen är fast på motorn, så det lär inte vrida sönder röret.
hauge
Forumsberoende
Inlägg: 1063
Blev medlem: lör jan 30, 2010 9:46 pm
Ort: Eslöv

Re: glasfiberinsug?

Inlägg av hauge »

jamen då så :-)

kör hårt .. var noga med skarvarna så att det inte slutar med att du blir tvungen att lägga på en tub silicon för att det skal hålla tätt
*utan laddtryck än så länge, men en Eaton 122 skulle smaka gott*
Skriv svar