tändningen på org B20 med D-kam?

Varje frän turbomotor grundas på en frän sugmotor!
S Iwarson
För mycket laddtryck
Inlägg: 194
Blev medlem: tis mar 24, 2009 11:14 pm
Ort: Björklinge

Re: tändningen på org B20 med D-kam?

Inlägg av S Iwarson »

Volvo 740, du har två pinnar/byglar i fördelaren som påverkar hur långt vikterna kan slungas ut, de går att böja.

Det finns fler varianter också om man vill påverka fler parametrar än endast slag.
Användarvisningsbild
_volvo740
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 76
Blev medlem: tor okt 20, 2011 6:58 pm
Ort: Småland

Re: tändningen på org B20 med D-kam?

Inlägg av _volvo740 »

Okej tack, hur mycker ska man böja de då typ ?
S Iwarson
För mycket laddtryck
Inlägg: 194
Blev medlem: tis mar 24, 2009 11:14 pm
Ort: Björklinge

Re: tändningen på org B20 med D-kam?

Inlägg av S Iwarson »

Antingen får du syfta med gradskiva mot fördelaraxelns utslag och multiplicera med 2 för att översätta på vevaxeln, eller får du helt sonika prova dig fram med sunt förnuft.
Skriv svar